Deer Valley!

Ja då var man tillbaka i Pittsburgh då! Haft en bra resa till och från men ska försöka summera dom olika dagarna så ni får en liten hint om vad jag varit med om!

Tisdag 30/3
Jag valde nog det dummaste alternativet natten mot tisdag att vara vaken istället för att sova några ynka timmar. Satt uppe med tjejen och kollade på film, målade naglarna och småpratade fram till kl 03:00 när det var dags att ta sig upp och packa ihop sig för resa mot flygplatsen. Färdades från Pittsburgh till Atlanta och vidare till Utah, Salt lake city. Ni kan ju gissa vem som sov hela resan och fick en jävla konstig dygnsrytm med för lite mat. Ja, jag sov ju hela tiden så mat fick man inte i sig alls, tyvärr! Hur som helst tog vi oss i ett het stycke till hotellet eller vad det nu skulle likna? "Deer Valley Lodges" Vi fick vänta på rummet eftersom det inte vara klart så vi for in till "staden", bestod av en gata som hette så fint "Main Street" (dom hade förovrigt en gata som hette sweed st). Vi gick och käkade lunch på en resturang som hette "Red Banjo". På grund av min förvirrande natt och sovning på flyget mådde jag piss och ville inte alls äta egentligen men visste att jag var tvungen. Men det är inte det roliga den här gången, vi fick se kändisar! Uppfattade bara en av dom dock, han som spelar författaren i Moulin Rouge och även Obi-Wan Kenobi i Star wars, just precis Ewan McGregor! Tjejen var i upplösningstillstånd och jag satt med ryggen mot så fick verkligen ingen bra titt, men ändå!
Sen var det dags att fixa skidor vilket gick smärtfritt till för min del i alla fall, var väl klar på 15 min med hyrningen! Efter det bar det av till rummet som var het fantastiskt snyggt! Kom in och till höger var ett ganska stort kök med en bardisk med stolar på andra sidan om bänken. Bakom det var det ett stort köksbord och bakom det en soffa med ett litet bord och en enorm plattTV på väggen. Till vänster om ytterdörren var det rakt fram ett rum med fin dubbelsäng, plattTV, DVD, minikyl, micro och eget badrum med badkar. Till höger om det rummet var The Master Room, samma där med säng, TV. you name it! Vi hade även en övervåning som jag och tjejen delade. Ett stort rum med två dubbelsängar som även hade loftsängar på det. Även det utrustat med badrum, TV och soffor. Har bilder som kommer upp på face sen! Avslutade dagen med att beställa hem mat och sen var det sova!

Onsdag 31/3
Uppstigning 7:00, ljuvligt! Tog oss till frukosten och jag kunde faktiskt få mig en relativ svensk frukost. Yoghurt, bröd, frukt och lite annat smått och gott, så det funka. Med mat i magen var det snabbt på med täckbyxor och täckjacka. Tog och inhandlade ett par nya goggels innan dagen började helt, as snygga! Åkte runt med flickvännen, pappan och pojken medan tjejen var på privatlektion. Det snöade väldans mycket men det var underbar pudersnö som dalade ner vilket gav ett suveränt före! Vi fick oss även en galet god lunch, Chili con carne. Måste ha varit den godaste Chili con carnen jag ätit på länge, den smakade hur mycket som helst (vilket mycket inte gör här), den var stark och hade precis lagom med bönor och allt annat, helt enkelt perfekt!
När vi var klara med skidåkandet där nån gång vid tre tiden tog vi oss till rummet och bytte om till badis för bubbelpoolen. Det snöade än så var ganska intressant att bada bubbelpool utomhus när man fick snö på näsan, men det var skönt, tro mig. Kommer ärligt inte ihåg vad som hände senare.. tror vi gick ut och åt, eller så var jag hemma med tjejen den här kvällen. Något av det?

Torsdag 1/4 "April, april!"
Uppstigning i vanlig ordning 7:00 för frukost. Var lite seg denna morgon så familjen hann iväg före mig men led inte så mycket för det. Det snöade en aning och tänkte nästan ge upp men så kom solen fram där vid 13-14 tiden så var ju bara att gassa kvar i backen. Hade med mig lillkameran så tog lite bilder i fin solen.
Sista timmen träffade jag på ungarna under deras privatlektion med någon som pappan kände sen länge tillbaka. Dom erbjöd sig att jag skulle få följa med och visst, varför inte? Hade ju åkt runt hela dagen själv så lite sällskap var trevligt. Bara det att jag blev iväg dragen i massa hopp och skogsturer.. inte så farliga hopp eller så men många gupp blir stora hopp, så mina knän var lite traserade efter den turen. Men det var kul och ungarna tjöt av lycka så man kunde ju njuta av det i alla fall!
Måste berätta om min ljvuliga lunch bara. Köpte mig en tallrik pasta med någon typ av kyckling i svampsås. Ja, det slog utan tvekan Chilin, hade gärnat slukat hela tallriken men portionerna är grymma så var tvungen lämna.. skulle tagit doggybag! Kvällen blev det utgång, om det nu inte var kvällen innan det? Vet i alla fall att jag åt en Ceasar sallad någon dag ute och fick inte kyckling. Trodde det ingick i hela grejen men jag fick bara grönsallad med Ceasar dressing på. Var visst tvungen att beställa kycklingen som extra om man nu ville ha det, fick i alla fall in den senare men denna middag var intet god alls. Besk sallad och smaklös kyckling. Hem och sova efter det!

Fredag 2/4
Uppstigning än en gång 7:00 för frukost. Kommer tillbaka och kollar ut för att bli besviken av snöfall, men icket! Det var strålande sol så jag bytte om fort som tusan, greppade systemkameran och for ut före familjen för att fota som en galning. Fotade i cirka två timmar innan jag for till huvudbyggnaden och låste in kameran i ett skåp. Fixade mig en varm choklad med grädde (måste varit den godaste varma chokladen ever!" Tog mig ut på baksidan där solen gassade som bäst och drack min goa choklad. När den var uppdrucken och jag var färdig slöad tog jag mig ut i backen igen. Jag hamnade bredvid en av grupperna för skidskolorna och deras lärare undrade om jag kunde åka upp med två av pojkarna, självklart! Den ena sa inte så mycket men helt plötsligt började den ena pladdra nå galet. Han började yra om att vi inte skulle åka upp i den här liften, att det var fel lift. Sen snacka han om ett speciellt spår han tyckte om bäst och sa "And then I did this, so I did that.. and I thought that was fun.." Han viftade med händer och armar som att jag verkligen förstod vad han snackade om.. ingen aning mina vänner, tyvärr! Men han var söt i alla fall.
Vid tre tiden hade jag fått nog och tog tillfället i akt att åka tillbaka till rummet, fräscha upp mig och ta mig till Main Street för en del seriöst fotande (Facebook!). Jag fick även lite shopping gjort åt mig själv och en liten present åt syster, hemlis! Jag fick mig ett Roxy linne och två armband i alla fall, nöjd! Fick ett sms om att familjen skulle ut med vänner och käka så jag for hem och fixade mig lite mat av det som var kvar sen tisdagen, helt okej. Jag tog mig an att förstå DVD:n med misslyckande. Fick tillslut DVD:n på övervåningen att sammarbeta men då hade jag tryckt på så många knappar att man inte kunde byta kanal på själva TV:n om man nu ville se på den, oops! Såg i alla fall Alvin and the chipmunks 2. Sen blev det ännu en natts sömn på schemat.

Lördag 3/4
Sista dagen och uppstigning som vanligt för frukost. Denna dag var lite sämre dock. Får veta på morgonen först att familjen visst vill åka ensamma så jag ska möta upp dom senare på eftermiddan. Sak samma, jag överlever tänker jag. Dock var jag inte så välklädd denna dag visst (hade haft samma som alla andra dagar men idag dög det inte) Så jag frös som en stucken gris och ville helst sitta inne samtidigt som det var himla kul att åka skidor. Vid 12 var jag hungrig och upptäcker till min förfäran att jag bara har 5 dollar (35 kr), det räcker ju inte till någon mat?! Försöker förbrilt få tag på pappan eller flickvännen men utan framgång, var noll täckning på det där stället. Jag for iväg ut igen och åkte några backar till tills jag gav upp vid ett tiden. Tog mig tillbaka och lämnade in skidorna för denna resa. När jag är påväg till rummet får jag sms om att dom är påväg med pengar åt mig, dock lite sent med ungefär en timme sådär.. Var ändå ganska less och uttråkad på att åka själv så tog mig tillbaka till rummet. Köpte nudelsoppa och en bulle som jag åt på rummet. Gick ut i solen som kikade fram vid tre tiden och satt där en stund. (ångrade lite att jag inte höll ut i backen en stund till) Myste vidare med att tappa upp ett varmt bad och avslutade med en skön dusch. Damp ner i sängen och låg och läste tills familjen kom hem igen.
Hade snyggat till mig någorlunda för jag trodde vi skulle ut och äta sista kvällen tillsammans.. jag hade fel. Tjejen rusar upp och byter om fort som tusan och i farten av allt får jag veta att dom ska ut med någon vän och äta. Kändes lite snopet, men vad gör man? Satte mig i soffan och kollade på TV istället, får dock ett sms 15 minuter efter att vännen ställt in middan och då fick jag komma och göra dom sällskap istället... Fick mig i alla fall en god middag med pasta och kyckling (inte samma som lunchen). Efter middagen köpte jag även ett halsband med en snöflinga som hänge, riktitg sött! Fick det till och med 10 dollar billigare, fanns ett i guld och ett i silver, jag ville ha det i silver. Av någon anledning kollar jag priset på båda och ser att det i guld är 10 dollar billigare? Ifrågasätter varför och hon kunde ärligt inte svara på det så hon gav mig det i silver till samma pris som det i guld, nice! Sen var det hem till rummet och packa för morrondagen.

Söndag 4/4
Uppstigning 3:30.. döööööd! Fixade (pressade allt vad jag hade ner allt i min lilla väska) det sista innan bilen till flyget gick. Sov hela bilresan och även en timma på flyget. Vi hade spittrade platser så jag hamnade långt bort från familjen. Lite trist kanske men fick sova i lugn och ro och även läsa tills jag blev less. Gulliga killen dock som satt bredvid mig, han ursäktade sig för allt, ex han råkade ta i mig, han nös, han bad till och med om ursäkt för att jag var tvungen att flytta på mig när han behövde gå på toa.. asså? Men väldigt snällt ändå, bara lite väl mycket kanske! Mellanandade i Chicago där jag åt mig första Mc Donalds kycklingburgare på länge. Svepte ner den med en Cola och kan säga att den var goood!
Kliver på planet i Chicago och inser att det är pyttelitet! Var det sötaste lilla plan jag någonsin sett. En rad bestod av tre stolan, två sits och en sits. Hamnade än en gång långt från familjen men sjönk ner i min bok så var helt okej. Killen bredvid mig denna gång var lite roligare. Han somnade en del första halvtimmen och ryckte som en galning, han skrämde verkligen livet ur mig första gången och jag hade svårt att hålla mig för skratt sen. Väldigt intressant vad som kan roa en! Tog oss hem oskadda i alla fall, woho!

Ikväll har jag umgåtts med Stina, skönt med svenska, tro mig! Vi åt en sådan utsökt sushi middag att jag ville gärna flytta in där och bo där resten av mitt liv, mums. Efter det så tog vi oss till en liten store och köpte hårfärg.. nej inte mörkt utan ljust! Jag har börjat vandra sakta men säkert åt mitt sommarhår! Drog i en hel del slingor och nu är det mer eller mindre ljusbrunt. En del slingor är riktigt blonda, väldigt nära min riktiga hårfärg. Dra igenom två gånger till och jag är en riktigt svensk igen! Känner dock nu att jag måste ge upp, är dödstrött.. men kära läsare, jag är tillbaka så nu kommer det mer att läsa.. detta inlägg tar väl ett tag dock så jobba på det först!

"Blond is back"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0