Går segt

Går himla segt för tillfället. Kom hem som sagt tidigare i söndags och har knappt sett barnen eller mina värdföräldrar sen dess. Ska försöka ta mig till Giant Eagle och inhandla lite mat. Väldigt speciellt med en familj som alltid äter ute. Det betyder alltså att det inte finns mer än frukostmat hemma, inte så kul att leva på mackor varje lunch så nu måste jag seriöst köpa hem lite riktigt mat som jag kan tillaga!

Har annars haft en fin, fin dag annars! Tog mig upp vid 10 tiden och fixade sista tvätten samt städade bort väskorna och lite annat skit på nedervåningen. Var klar lagom till 12 när Stina skulle komma och låg sedan uppe på däcket med henne från halv ett till halv tre, steeek! Är fläckvis bränd, var inte så grym med sololjan men sak samma, har inte ont av det. Min tatuering fick ju rycket och gör aningen ont, av någon anledning sväller dom svarta linjerna och det börjar klia och svida, men det är nästan borta nu, bara lite svullet. Pratade just med min värdmamma (om det är förvirrande när jag säger värdmamma eller flickvän ibland så är det samma person!). Färgade ju håret i söndags, lite slingor, hon märkte ingenting. Tjejen däremot när hon var här för trumlektion märkte både mitt hår och mina naglar som jag fixade igår. Hade ju köpt ett gelnail kit från Lindex när jag fortfarande var hemma i Sverige så provade på det nu, blev faktiskt riktigt bra! Kanske har en framtid som manikyr-människa? Hur som helst så vet man ju att man är bra på det nu också så då behöver man inte betala dyra pengar på nån som gör det åt en.

                                

Kan meddela er alla där hemma att det är 28 grader varmt ute och klockan är 20:18 på kvällen, ganska så nice va? Är kallare inomhus, nästan så man fryser, än vad det är utomhus! Morgondagen ska bjuda på likadant väder. Måste dock hämta ungarna vid tre tiden så får inte bli allt för mycket stek, men lite i alla fall. Är så himla blek att man nästan ser rakt igenom huden, men som ni ser så jobbar jag på det!

Lola måste ha ätit något väldigt dåligt idag.. hon fiser som aldrig förr och det luktar värre än vad ni kan tänka er! Sen är hon så envis så man vill döda henne ibland. Av någon anledning så har hon blödit ända sen operationen med valparna så hon blodar ju ner var än hon sitter. Kommer hon in i mitt rum som är bombarderat med kläder på golvet, vilket är något hon älskar! Ligger det kläder eller skor i hennes nivå så sätter hon sig på dom, ah! Så kan hon stå och glo på en och så säger man åt henne att gå ut, då kollar hon med världens oskyldigaste blick och sätter sig ner.. suck. För tillfället ligger hon med munnen mot mina flipflops, myys dregel..

Har inte ätit nån middag idag, tycker i alla fall inte att en macka räknas? Ska se om dom har någon god färdig mat på mataffären så får jag köpa det, måste bara få en lista så jag vet vad jag ska köpa. Har redan skrivit upp en del saker som jag vet säkert att dom ska ha, men jag har ju inte koll på allt än. Så jag får snällt vänta på min värdmamma innan jag kan kila iväg. Är dödligt trött så hon får gärna skynda sig! Ska lägga mig ner en stund tills det blir dags!

"LOLA!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0