Gårdagen och idag!

Igår blev det som sagt Panera med en sjukt god kanelbulle. Efter det bowling, som tro de eller ej, jag ägde i! Jag vann båda gångerna och jag har bildbevis! Var himla kul och vi fick oss goda skratt åt en skadad Stina, hon tappa ett bowlingklot på tån.. hihi! Sen skratta vi lite mer än hon och jag lyckades klämms mitt lillfinger mellan två klot, lyckat!

                 

Nu ska vi ta historien om Cori och röljusen. Vi var påväg mot Paneras och Joe ringer för att fråga vart tusan de är vi ska. Det är mer eller mindre tre röljus efter varandra på bara några meter. Cori börjar försöka förklara vilken gata och hur han ska köra och jag upprepar när jag helt plötsligt ser att hon bara kör, rakt genom korsningen mot rött! Vi höll på att dö, inte av en bil utan av skratt! Dock påstod Cori att hon faktiskt såg en bil komma från höger så vi hade nog lika kunnat vara totalt rökta där! Hur som helst så sa vi som att nu har vi lärt oss något, det där händer ju inte igen.. trodde vi! Denna gången stannade hon faktiskt, men hade inte riktigt tålamod att vänta på grönt. Denna gången behandla hon korsningen som en korsning utan röljus så hon kollade faktiskt. Det kom en bil och sen bara körde hon. Då var jag nära bristningsgränsen till gråt, jag dog av skratt! Liksom visst råka göra de en gång, men när hon väl stannat för att de är rött och sen bara kör, var en rolig kväll och jag tror Cori behövde lite sömn kanske?

   

Denna dag startades 06:30. Gick ner i källaren för att ta och packa ner kläderna jag tvättade dagen innan.. dock inte så torra så nu hänger det mesta på tork fortfarande. Men det löste sig fint ändå. Sen fick jag ju en hyffsad bil att åka i till flygplatsen! Skinande svart Lincoln sudan, NICE! Var grymt sköna svarta skinsätet, trädetaljer och tonade rutor, men kände sig lite som en kändis! Tog mig till flygplatsen och åkte dom två flygen till Boston. Hämtade upp mitt bagage och mötte min värdmamma med barnen. Super trevlig människa och super gulliga men något galna barn, ha! Sen var det biljakt på schemat. Dom hade parkerat lite galet och det tog oss ett tag att förstå oss på systemet i parkeringshuset, men tillslut hittade vi den. Blev ännu en Lincoln bil men denna gång några storlekar större, så kommer glida runt i den här! Tog oss hem och blev installerad, hjälpte lite med läxan för tjejerna, packade upp alla mina kläder och gjorde mig hemmastadd. Senare kom min värdpappa hem och där blev det ett riktigt välkomnande, mannen är Irländare och tydligen riktig europe, det var skaka hand och puss på kinden som hälsning. Blev lite förvånad men tänkte sen bara att det var ganska gulligt. En super härligt människa precis som min värdmamma. Fick även veta att hon är 1/3 svensk, spännande! Blev en fin fin middag och nu sitter jag här och ska snart sova, typ nu! Och just ja, grannens hund käkade lite på mellan tjejens flip-flop som var helt nya, oops!

"Gorge ate my flip flop!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0