Hållt er på halster!

Ja allihopa, jag har flyttat ut från min gamla värdfamilj och tagit plats hos en annan au pairs värdfamilj för att ha nån annanstans att bo. Kändes riktigt jobbigt att vara kvar och kan säga att jag mår mycket bättre nu, så var inte oroliga! Just idag startar jakten på en ny värdfamilj och kan säga er att det finns en familj i New Jersey med två pojkar på 4 och 6 år som jag ska försöka prata med. Eftersom jag bara har två veckor på mig att hitta en ny familj känns det himla skönt att redan ha kommit igång med en rivstart. Men ni ska se att detta löser sig, hur som helst har ju jorden täckts av vulkanaska som ni kanske vet så tar mig ju ändå inte hem!

Kan berätta om min helg istället, lite roligare saker. I lördags hämtade Cory upp mig och det blev en dag med shopping, även fast jag borde spara varenda cent nu när jag inte får nå betalt längre. Men köpte en liten bag, ett par leggings och en liten handväska. Var även och bytte mina gladiatorskor, himla kul tyckte jag så slapp jag lämna tillbaka något jag verkligen tyckte om! Sen blev det snabba ryck att ta sig hem för att fräscha upp sig inför en utekväll. Det blev en gayklubb av alla ställen, och jag kan säga er att det där kallar jag gayklubb! Vi hade en bartender som sprang runt i bara kallingar (tror han skulle kunna gå i högklackat bättre än mig!) Det var en manlig strippa (bög såklart). Men det var en jäkla show ska ni veta, något jag aldrig skådar förut! Så Amerika har en hel del upplevelser att erbjuda. Gårdagen var ganska lugn, vaknade upp i mitt förtillfället nya hem och fick mig en pannkaksfrukost, så gott! Hade ett au pair möte hemma hos min LCC och efter det for vi till Bernies Cafe för att sedan ta oss ut till Mount Washington, ett ställe där man kan se mer eller mindre hela staden uppifrån, ganska coolt men det var kallt som tusan! Blev middag på hofbräuhaus och sedan en bio, Death at a funeral, riktigt rolig (är en komedi fast det inte låter som det). Sen var det hem och sova.

Idag följde jag med Corey och ungarna till lekparken, ganska skönt, solen värmde men det blåste lite kyligt dock. Sen var det hem och här fick man sig en mumsig middag, hemlagad mat! Har precis sett klart en film, August Rusch, riktigt bra! Under filmen fick jag ett samtal från kontoret och dom hade en familj åt mig i Calefornien, ganska nice! Är ju dock en bit från alla jag känner, men ska självklart se vad det är för familj och hoppas på det bästa. Nu blir det sängen!

"No one can ever laugh again"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0