IIH!

Åh, jag trodde jag skulle dö! Går in i mitt rum, svänger om datorn och ska ta tag i täcket och sätta mig under. Precis där jag tänkt greppa täcker sitter en SJUKT vidrig skalbagge (!) Jag skrek så äcklig var den och så rädd blev jag. Min värdmamma och tjejen blev ju helt till sig och undra vad jag skrek över, och helt ärligt tjejen tyckte också att de var äckligt och min värdmamma kopplade direkt och tog bort den åt mig. Var superberedd på att dom skulle sucka åt mig och att jag fick ta den själv! Men icket, snälla människor!

Idag har det varit lugnt och skönt. Har äntligen tvättat mina kläder sedan resan, ja jag fick inte tummen ur att göra det förrän idag. Kom hem i söndags så ni kan ju gissa hur det sett ut i mitt rum om jag säger att det enda som ryms i mitt rum är dubbelsängen jag har placerad mitt i.. alltså inte många decimetrar runt om den. Men fick det gjort och nu ser det ju nästan ut som att någon bor här! Så har inte gjort många knop alls idag, for och hämtade ungarna och sen raka vägen hem för läxor med dom. Sakerna dom lär sig i tredje och femte klass.. jag har ALDRIG lärt mig sånt på mina 12 år i skolan! Fick till och med lära mig en hel del nya ord och har även fått lära mig en ny sak i matten, kommer inte ihåg vad det hette men det var något jag aldrig sett eller räknat förut, verkligen inte när jag gick i tredje klass i alla fall.

Jag var och fixade ett social security number för ganska så länge sen nu, det skulle ta 7-10 dagar att få det hemskickat.. med min tur när det gäller sånna där saker så har jag självklart inte fått det. Grejen är ju att jag måste ha ett sånt nummer för att kunna öppna ett bankkonto, så jag hoppas att det dimper ner i brevlådan snart, annars bir jag less på riktigt! Ska ringa imorn och höra om det kan tänkas ha fastnat nånstans. Inte övertaggad att prata med dom där människorna bara, dom är otrevliga. Kommenterat utifrån egna erfarenheter!

Imorn ska jag försöka hitta ett postkontor någonstans så jag kan skicka lite saker till Sverige, systeryster ska få en finfin present. Ska även ta mig ut till antingen Waterfront (ett område med massa olika affärer) eller Nordstroms som är ett köpcenter. Känner att det kliar lite i fingrarna och eftersom jag inte tog med mig så mycket kläder så skulle jag i alla fall behöva ett nytt linne! Är ju lönehelg för tusan så man måste ju få köpa en liten en? Har till och med lyckats spara 50 dollar denna vecka som jag tänkt göra varje vecka, så tycker jag är värd det. Kan meddela att vädret har inte varit så bra idag, och ska inte vara det imorn. Sen verkar gud straffa somliga med detsamma för gårdagen gav en aningen för röd bränna och nu håller min rygg på att klia ihjäl.. men jag hade himla skönt i solen i alla fall! Men upp aptidigt imorn så sova nu!

"I'm sorry, I just realized.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0