The Lion King

Idag har det varit en riktigt bra dag! Vakna kl 8 och kommer ner till ett knäpptyst hus, hör att någon är i köket. Min värdmamma står och lagar frukost till tjejen och pojken och pappan är visst ute och äter frulle för killen bestämde sig att vakna övertidigt idag. Så jag fick en himla lugn morgon, ett tag i alla fall. Idag var det dags för synagogan och det var full rulle. Fick hjälpa till lite, bland annat att stryka killens skjorta.. antingen var det jag eller strykjärnet som var lite slött, för en del rynkor gick fasiken inte bort! Men den blev helt klart respektabel, jag sa att jag visste hur man hanterar ett strykjärn, sa aldrig att resultatet skulle bli bra.. Hur som helst när familjen åkt hemmifrån städade jag upp lite, tvättade en tvätt och gick sedan ut på en prommis i finsolen med Lola. Glömde ta med en bajspåse så stackarn fick försöka knipa, hon lyckades inte så bra men nästan i alla fall, tills vi kom tillbaka till huset.

Efter det bar det av till Bernies Cafe (heter inte så utan Bernie är en Au Pair som verkligen gillar det cafeet). Satt där med honom och Coreena (stavning?) och tog en kaffe i solen, skönt. Satt och surra ett tag och for iväg till Waterfront (område med massa affärer och resturanger) och käka middag, gott! Tog en efterätt också så hade ju mat som sprutade ut ur öronen. Gick på en bio efter det och såg en skräckfilm, kommer inte ihåg vad den hette "deep water..." nånting? Den var i alla fall väldigt blodig så trodde nästan middan skulle göra retur. Annars var det en bra film, lite Jumanji över den fast med massa blod. Innan bion hade jag spanat in ett par skor och bestämde mig under filmens gång att jag visst skulle ha dom, dom sa det åt mig! Riktigt snygga, Fergie har typ designa dom eller nånting, var hon på kartongen i alla fall, kan kolla lite djupare i det imorn (säkert inte som jag tror, men i ala fall!). Bernie visade mig en hel del affärer där och hittade mig en kofta, en ring, armband, peace örhängen (som jag sökt som en dåre efter) och en väldigt söt topp som jag hoppas inkluderar den hemskt söta killen som jobbade i affären i samma pris! Bilder kommer imorn.. tyvärr inte på killen eller toppen, men på det jag köpte i alla fall. Toppen ska jag göra till en annan historia när jag får min andra lön, killen kan man ju bara hoppas följer med då, HA!

Avslutade kvällen hos Simo.. nånting, GAH vad dålig jag är på namn! En av de tyska tjejerna i alla fall. Vi såg Lejonkungen och skrattade åt alla skämt, även dom dåliga.. "I ate like a pig..", "Pumbaa.. you are a pig", "ooh..." HAHA! Stackars Bernie ville snabbspola förbi när pappan dog, men icket, vi plågade honom! Tror inte han led så mycket, men lite sorgligt var det, var dock så himla trött så reagerade knappt. När filmen var slut så bar det av hem, utång med hund, och nu sitter jag här och är beredd för ryggläge och sömn! Får se vad morgondagen bjuder på?

"Snart är det jaag som är kung!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0