Ursäkta att jag inte är den snabbaste människan

Ja jösses.. var och skulle handla idag så messa om adressen till mat affären så jag skulle hitta dit, var ju där kvällen innan men kom inte riktigt ihåg vilken väg. Och för er som känner mig vet att mitt lokalsinne suger för att inte tala om mitt minne. Blev på pekad att jag skulle ha varit mer uppmärksam istället och lärt mig vägen efter en gång mitt i natten.. fungerar inte riktigt så men lyckades ta mig dit i alla fall så jag överlevde. Sen har vi nästa miss idag. Hade telefonen när jag lagade mat på diskbänken, lät den ligga där när jag åt och medan stekte tjejen paprika åt sig själv. Hon tar mobilen och ger den till mig, har den på bordet bredvid mig.. (nu kommer jag precis ihåg vad som hände!" Hennes far ringer och säger att dom är påväg hem med Milka, den andra hunden. Dom var tvungen att se så att hundarna fortfarande fungerade tillsammans och tjejen ville inte riktigt vara med om det skulle gå illa. Eftersom hon svarade i telefonen tog hon även med sig den ner för att spela trummor. Jag följde efter med henne och såg mobilen på stolen. Hon spelade samtidigt som jag hjälpte till att vända blad åt henne, vilket resulterade i att mobilen hamnade under bladet så den inte syntes. Eftersom jag inte tog med mig mobilen ner själv kom jag ju sjävklart inte ihåg att den var där så fick en aning panik för typ en timme sen och börja leta som en tok. Var tvungen fråga pappan om han sett den vilket gjorde honom less för han trodde jag tappat bort den. Ringde i alla fall den tillslut och hörde den nere i källaren så slutet gott allting gott! Är inte förvånad att jag förlägger saker sådär, måste ha mina saker organiserade på mitt sätt för att ha koll, ha! Men sak samma, ska aldrig mer släppa mobilen ur min hand i alla fall!

Har varit en fin dag idag! Klev upp vid 10 som vanligt och fixade frukost som jag tog med ut och åt. Låg sedan i solstolen från 11-13:30, mycket skönt men är aningen bränd nu så håller på att klia ihäl på ryggen. For och handla som sagt och hämtade upp ungarna från skolan. Var även en sväng på JCC där killen hade basketträning, under tiden spelade jag och tjejen lite one on one, kul! Sen blev det hem och laga tacos, och dom åt som aldrig förr! Ännu en lyckad matlagning från min sida, till och med herrn i huset åt, fantastiskt!

Vanilj yoghurt och bröd med russin och kanel.. mums!

Imorn börjar man 06:15.. så ska sova nu fort som tusan så jag kanske är vid liv när jag vaknar imorn!

"Have to do something about that.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0