What a day..

Ja idag har det varit väldigt förvirrande och aningen jobbigt. Blev tillsagd igår att det skulle vara visning av huset kl 12 och att jag skulle åka iväg med hunden 11:40. Blir väckt 09:30 av min värdpappas sekriterare som säger att folket ska komma kl 13 istället så jag ska alltså åka 12:40 från huset. Åker iväg till en fin park där man kan gå runt en massa stigar, typ en landskaps planerad skog.. ja de skulle jag kalla det. 13:30 när jag är påväg tillbaka till bilen ringen sekriteraren och frågar var jag är och säger att jag tydligen skulle varit hemma och släppt in de som skulle kolla på huset, var därför hon ringde det första samtalet. (men vad sägs som att säga det då och inte bara säga "dom kommer kl 13") Vad jag vet skulle jag vara borta och inte hemma när dom kom, sa att mina värdföräldrar sagt det och då frågar hon "vilka dom sa det?". Ringde i alla fall min värdmamma och hon sa att det inte var nå fel, att dom glömt att lägga ut nyckeln till personen som skulle visa huset, att jag inte alls skulle vara hemma och släppa in nån. Åker tillbaka och lägger ut nyckeln och åker sedan därifrån på en gång som sagt. I tron om att folket skulle vara borta får jag ett sms av min värdpappa när jag är påväg tillbaka för andra gången att tydligen är visingen 15:00 istället, klockan var då 15:05.. suck! Får sen även ett sms av barnens mamma att tjejen ska ha trumlektion och att hon släpper av henne 15:30 hos oss. Asså panik säger jag bara, och vilket gorm. Slutade med att jag körde runt med hunden från 12:40, hämtade upp tjejen 16:00 och for hem. Så hela dagen gick ut på att göra mer eller mindre ingenting. Suck.

Efter hela den här circusen tog jag i alla fall på mig träningskläder och gick en 30 minuters powerwalk. Var både skönt och uppfriskande, är dock hungrig som en gnu nu! Ska gå ner och se vad vi har, vet att vi har väldigt mumsiga vitlöksbröd i frysen i alla fall. Troligtvis lika många kalorier i två skivor som jag nyss prommade bort, men det är i alla fall +/- 0! Fick ett sms om film ikväll men tror jag hoppar den, känner att efter den här dagen vill jag bara ligga i soffan själv och ta det grymt lugnt. Läsa bok var ett tag sen jag tog mig tid och gjorde, kan nog bli några sidor ikväll. Ska dessutom lägga mig tidigt så jag kan gå upp relativt tidigt imorn och kanske få nånting gjort. Blir ju jobb 15:00 för att hämta upp ungarna och innan det skulle jag behöva handla lite bröd så ungarna har frukost, eller så tjejen har frukost, och jag. Brödet som är slut som jag ska köpa är SJUKT gott! Men u mat till en hungrig gnu!

"More to come"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0