Dan före doppare dan

Imorn är det julafton och vi har en vit jul framför oss. Kan det bli bättre? Sitter här och kollar ut genom mitt fönster och allt är vitt, underbart! Men jag har ingen julkänsla.. så de suger ju en aning. Ikväll måste jag ta fram glöggen och pepparkakorna så jag få nå räta på det här. Sen tror jag det kan bero lite på att jag nyss kom hem från varmare breddgrader och att hela julen nu ska firas den 25e, konstigt. 24e har absolut ingen mening i denna värld, allt känns så underligt. Men fick mig i alla fall en vit jul, så nånting är ju som det ska!


GOD JUL!

Är tvätt dag idag igen, usch vad jag hatar att tvätta! Det är ta mig tusan de värsta som finns. Är grymt tacksam att dom använder torktumlare här så jag i alla fall inte behöver hänga allt. Men klockan är ju bara halv elva så snart är första tumlaren klar och andra tvätten så får förhoppningsvis klart detta innan ungarna kommer hem. Det är jätte skönt väder ute också, helt varmt även fast vi har snö. Ungarna vill säkert leka ute idag igen så denna gång ska jag haka på för nu snöar det inte som de gjorde igår när dom var ute. Jag kommer ihåg rushkanan som pappa byggde där några vintrar i rad, var det coolaste jag visste när jag var liten. Undrar om det går att göra nå liknande här eller om det är för varmt. Kanan frös ju till is hemma så där höll den ju ett bra tag. Nåja, får väl nöja oss med snögubbar. Nu ska jag ladda inför tvätten, suck!

"No we don't.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0