En dag i Boston

Tog oss upp imorse alldeles för tidigt i förhållande till när vi gick och la oss igår. Tog oss duschar och sen for vi och handlade lite mat innan vi lämnade igen bilen och tog tåget in till Boston. Första stoppet blev Museum of Sience. Om jag säger teknikens hus i kvadrat kan man nästan fatta hur stort det var och vad det innehöll, helt galet! Men det var väldigt nice, speciellt blixt visningen som hade, det var AScoolt! Vi fick oss lunch och sen bar det av till Downtown crossing för lite shopping. Blev födelsedags presenter till både mor och far. Mamma fick en av dom där dockorna man kan hänga smycken på och pappa fick en skjorta han ville ha. (ska lägga in bildern en annan dag ja) Till mig själv blev det ett armband, ett linne och ett par nya sandaler/flip-flops, jäkligt snygga och grymt sköna till skillnad från mina vita tygskor som höll på att spränga mina fötter, eller så höll mina fötter på att spränga tygskorna, sjukt varmt idag. Vi lallade på till vi tog tåget 19:20 och när vi kom hem lagade jag och Linnea middag. Det blev fantastisk kyckling (som jag gjorde en egen marinad till som blev total lyckad!) med potatis halvor i ugn och en go-sallad till det. När middan var smält blev det att ta fram chirren och slå igång en film, The Hangover. En riktigt lyckad dag i min mening!

Sen har vi nu även bokat biljetter för bussen till NYC, blir avgång 8:00 från Boston på torsdag morgon. Bara bita ihop och sova på bussen, kommer bli en lång färd med förhoppningsvis inte allt för mycket morgontrafik. Måste fixa färjanbiljetter för att se frihetsgudinnan också.. hoppas bara det finns nå, är fan inte säkert när det är högsäsong. Men det löser sig!

Åh, Tommie, katten, dricker vatten.. galet törstig jag blev!

Imorn blir det lite sovmorgon till i alla fall klockan nio. Sen mot eftermiddan ska vi packa ihop oss och åka in till Boston igen för att gå på Samuel Adams bryggeri, smaka öl! Fast vissa får ju inte smaka öl då, dom var visst riktigt noga med det där, men in får jag gå i alla fall!

HAH! Tommie fick tag på en potatis som var väldigt lagom för en boll-leksak. Filmade honom så ska väl lägga upp den sen. Råkade dock få potatisen under en soffa, men hör att han kämpar för att få ut den, kul katt! Ska köpa en boll åt honom som han kan få leka med. Men nu ska jag gå runda och släcka lampor, klockan är redan mitt i natten. Gonatt!

"Oh, really?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0