Semestern

Nu ska jag ta och skriva ner semestern då.. kan bli långt.

Tisdag 13 Juli
Än har inte semestern börjat men denna dag anländer familjen. Lämnar av ungarna med pappan så jag kan ila till flygplatsen för att hämta upp svenskarna klockan 15:00. Bara det att det råkade ju bli en TRE timmar försening, så jag satt på flygplatsen i tre timmar och såsade. Hann köpa en bok, smälla i mig en godispåse, läsa massa bok och äta en broccoli soppa innan familjen mer eller mindre gick rakt in i bordet där jag satt och läste ännu mer bok efter min soppa. Många kramar och så gick vi till bilen, monster trucken som man kör. Tog oss hem och väl hemma hade min gulliga värdfamilj lagat middag så vi fick oss god mat i magen, behövdes! Och där var väl den dagen slut ungefär, hopp i säng och upp och jobba för min del och även säga hallå till min egna 20 års dag!

Ondag 14 Juli (Hipphipp HURRA!)
För mig blev det att arbeta men fick ändå lite tid med familjen. Var ju min födelsedag så då måste man ju ha sig en riktigt hemmagjord princesstårta! Familjen ville leta löpskor så droppa av dom på en sport affär och så for jag med ungarna och handlade ingredienser till kakbaket. Tanken var ju att ungarna skulle hjälpa att baka med det slutade med att jag och syster gjorde jobbet istället, men då blev det en grymt god tårta också! När arbetsdagen var slut packade vi in alla människor i två bilar och åkte på Cheescake factory för födelsedags middag, mums! Sen hem och äta tårta och öppna presenter. Ska lägga upp en bild men vad som inte är med är de jag fick av min värdfamilj, fick 50 dollar på H&M, en handspegel, sockar och sen fick jag lite extra pengar också. Bilden får visa resten. Och sen var den dagen över!

Torsdag 15 Juli
Denna dag packade vi ihop oss alla i bilen och åkte till Crane beach. Himla nice att få sig lite sol, hade ju tappad all fin bränna jag hade där i början av sommaren, har än inte fått tillbaka den. Brännan får lida när man måste jobba och slita! Men hade det roligt i alla fall, sparkade boll med pojken, grävde hål i sanden med flickorna, badade lite och mådde bra i solen. Åkte hem och resten av dagen var avklarad. Sen tog vi bilen in till Boston, tog med dom till Boston common, parken i stan, käkade på papparazi (italiensk resturang) och strosade lite på New burry street (rikemansområde). Och där var den dagen helt slut, hem och sova!

Fredag 16 Juli
Jag tog en hemmadag med ungarna och min familj tog sig ut på staden ensamma. Eftersom vi ska åka till Cape cod nu här nästa dag så var dom och hyrde en bil också och tog sedan tåget in. Min dag flöt förbi och jag vet inte riktigt vad vi gjorde, inget märkvärdigt antar jag. Fick sluta tidigare vilket gav oss lite extra tid så vi tog hyrbilen ut till mallet där vi åt på PF Changs och vi fick oss även lite shopping, jag hitta mig ett par shorts och mamma köpade sig ett par löpskor. När middan var avklarad åkte vi hem för att förbereda oss för en okristlig uppstigning på lördag!

Lördag 17 Juli (mot Cape cod)
Som sagt okristlig uppstigning där vid.. mins inte men det var säkert innan 6. Packade ihop våra grejer och flydde fältet på tå för att inte väcka resten av huset. Sätter oss i bilen och knappar in en adress till ett hotel som vi kikat på på nätet. Börjar köra och GPSen tar oss en jäkla underlig väg, istället för att ta oss på motorvägen kör den i nå småbyar typ. Jag blir ju knäpp efter ett tag och säger att fan vi måste ju stanna och se vad som är fel. Ni ska också veta att det tar ungefär 15-20 minuter att köra in till Boston från mig.. det tog 50 minuter att ta sig in till Boston med den där! Vi stannade och jag klickade runt för att se vad det var för förbannat dåliga inställningar på den, då ska ni veta att käpphuvudet som hade den före oss verkar ha klickan in att den ska undvika ALLT! Motorväg, U-svängar, TRAFIK!! Hur i hela ska man kunna undvika trafik på en bilväg?! Fattar att den kanske menar tungtrafik, typ stop och grejer, men skämtet var roligt när vi väl satt där efter en timme och än inte kommit söder om Boston. Men vi tog oss i alla fall till Capen där vi hittade ett himla fräscht motel som vi bosatte oss i. När de var klart for vi ut på äventyr för att hitta lunch och en badstrand. Tog ett tag, eftersom vår GPS sög, men vi hittade i alla fall en resturang som faktiskt existerade i verkligeheten och inte bara i GPSens huvud. Var en mysig resturang med god mat, tråkigt för resturangen råkade dom tydligen göra nå misstag i köket så jag fick min mat gratis, plus en gratis soppa till förätt som ändå kom samtidigt som min mat jag hade beställt, NICE! Efter det hittade vi tillslut en strand efter många om och men, låg inte länge men det var skönt ändå. När vi kom hem tog jag och pappa oss ett dopp i poolen på motellet, det om någat var nice! Sen på kvällen blev det lite promenad för att kolla runt och vi tog oss även in på en liten Rusta liknande affär där vi bland annat inhandlade strandhanddukar eftersom vi inte direkt hade tagit med oss några sådana. Vi letade middag också fast jag började må illa och frös (var så trött så jag ville bara dö) mamma, pappa och linnea köpte mat som dom tog med sig och jag däckade hopkurad på halva sängen med en av dom nyinköpta handdukarna runt mig medan dom åt sin middag, kommer knappt ihåg att jag flyttade på mig sen och kröp under täcket. Och där var den dagen slut.

Söndag 18 Juli
Vaknar upp och dags att packa ihop sig igen för att åka vidare till Provincetown (sov i Chatham). Ska säga er att Provincetown är en speciell stad på alla sätt och vis. Till att börja med ligger hela staden på sand.. jobbigt läge om de kommer en tsunami! Sen är staden även TOTALT GAY! Men fan så härliga människor, alla var super trevliga. Vi fick oss lunch och pappa fick sin omtalade hummer som han njöt av. Efter det var vi riktiga turister och shoppade lös lite, jag köpte mig nattiströjan som jag tror jag skrivit om förut och en kapsylöppnare som det stod Cape Cod på. Vi tog även tummen ur och var riktiga turister och åkte på en turbuss genom staden. För er som inte visste var det i Provincetown som Pilgrimmerna först satte fot när dom kom till USA men funkade inte riktigt att stanna där för det fanns inget drickbart vatten så dom åkte vidare till Plymouth istället. Sen tänkte vi ta oss upp i Pilgrims monumentet också men där var vi visst lite sent ute och tog istället och förde hjulen mot Boston igen. Vi tog oss hem efter x antal timmar och tog oss ner i säng på en gång.

Måndag 19 Juli
Tillbaka i Boston och nu billösa för den skulle tillbaka innan 10 på morgonen. Men vi tog tåget in till Boston och en vandrade vi vidare till museum of sience. Detta har jag också berättat om, sa något om Teknikens hus i kvadrat. Efter det tog vi oss till parken och tog oss en kaffe från Starbucks, vad skulle man göra utan Starbucks, det kommer jag sakna när jag åker hem sen! Sen har jag för mig att det var den här dagen vi gjorde lite shopping också. Köpte ett armband till mig själv och en såndär docka jag pratat om till mamma.. tror jag har skrivit om det här med förut så skriver inge mer om de. Sen åkte vi hem och hade gomiddag hemma och så blev det sängen som vanligt för att möta en ny dag!

Tisdag 20 Juli
Vi tog tåget in till Boston idag igen och sen vidare till Samuel Adams bryggeri där vi tog oss en gratis tur i det magiska öleriet. Man fick även smaka öl, dock inte för mig eftersom jag inte är 21 år.. suck. Men det var ändå kul och guiden var himla rolig att lyssna på. Efter det tog vi oss in till parken där jag så snyggt somnade på filten i sådär en 30 minuter, men det var skönt! Jag hade köpt skor dagen innan för mina fötter gjorde ont och så var det ju så då att mamma ville ha likadana så då fixade vi det också innan vi for hem och andades. Jag har för mig att vi gick ut och åt den här dagen.. men mins inte, de är inte okej att vänta för länge med att skriva blog, men nu är den här dagen över också.

Ondag 21 Juli
Dagen innan avresa till NYC. Vi bestämde oss för att bara vara hemma då, fixa lite inför morgondagen och bara slappna av. Solade lite och sen på eftermiddan tog vi och prommenerade till Target där vi köpte lite smått och gott, bland annat köpte jag slingmedel som jag förövrigt använt idag och vet inte riktigt vad jag tycker om att vara blond igen, för nu är det blondt igen! men när jag öppnar paketet ska ni veta att nån jävel har snott hättan så var ju tvungen att åka och köpa ett helt nytt paket för dom sålde inte hättor separat. Hur som helst, kvällen kom och middag lagades och det blev en lugn kväll med TV och sovande.

Torsdag 22 Juli (aversa till NYC)
Vaknade okrisligt tidigt igen och tog tåget in till Boston för att sedan byta till buss mot NYC. Bussresan var inte så spännande, sov nästan hela vägen förutom på slutet då vi märkte att chaffisen var ju helt galen, men vi undvek trafiken i alla fall! Tog oss in och fick oss en taxi och åkte till hotellet. Fick dock inte checka in innan klockan tre så vi lämnade väskorna och gick och åt på Hells Kitchen istället, oh ja, Gordon Ramsey. Och ja, de var gott! Efter vi checkat in tog vi tag i oss själva och tog första stoppet, Empire State bulding. vilket var ganska häftigt. Många bilder finns på facebook och ännu mer på min dator, jösses! Efter det var den dagen slut och vi tog oss i säng.

Fredag 23 Juli
Denna dag var det andra stoppet som blev frihetsgudinnan, vilket var ganska coolt också. Åkte till båda öarna och fick kika i immigrations museet. Man kunde söka på en dator om nån släktning eller nå hade kommit över med båtarna under några år. Det råkar vara så att min morfar skeppade över under den tiden, dock var han lite senare än vad åren visade på datorn så vi hittade honom inte. Efter frihetstittande tog vi oss i land igen och gick till Wall street för det var visst coolt att kolla på stock market, sånt där jag inte förstår, men det var ändå ganska coolt. Roligaste var att så fort vi kom in i området hade alla helt plötsligt slips och kavaj, inga flipflops eller kortkorta shorts på turister. När vi kollat klart där tog vi en taxi hem och jag och syster gick några gator ner från hotellet för att shoppa. När vi skulle gå ut ur sista butiken och promma hem så ÖSER det ner utanför, helt galet regn! Stod kvar inne ett tag men tänkte att det här kan ju hålla på hur länge som helst så vi sprang! Slutade dock springa efter ett tag, var ingen idé, var verkligen som att någon hällde en hink vatten över huvudet, men roligt hade vi! Middag blev subway på rummet och sen i säng.

Lördag 24 Juli
Idag blev det shopping, nice! Blev många påsar ska ni veta. När vi hade gått klart på gatan nära hotellet åkte vi ner till Little Italy för middag, väldigt trevligt ställe. Som Chinatown fast Italien. När middan var äten gick vi till Soho och prommade Broadway och gjorde lite mer shopping. Ska berätta om en affär jag läste om på internet, skummade igenom lite vad det var och det sa något om halvnakna inkastare, tänkte inte så mycket på det då, men ni ska veta att jag gjorde det sen när vi väl gick förbi där! Det var ju halvnakna sjukthärligt tränade HUNKAR som stod utanför affären och vinkade in folk. Gick ju inte in där dock för det var ganska sent och var ingen affär vi ville in på direkt, men gode de var fina pojkar ska ni veta! Efter det var dagen helt klart över och det blev taxi hem till hotellet.

Söndag 25 Juli
Jag och syster gjorde ännu mer shopping och sen gick vi tillbaka för att fixa lite lunch och sedan ta oss till Centeral Park. Lunchen blev på en irländsk pub, gott var det! Var fint väder och varmt som bara den innan, vi gick in på en affär efter lunchen och när vi går ut så börjar det droppa. Dropparna ökade till lite mer och tillslut öste det ner. Som tur var hade vi med oss sånna här fina regncape grejer så vi stod i ösregn i Centeral Park och väntade på att det skulle sluta. Vi höll ut ett ganska bra tag men sen gav vi upp och tog en taxi hem, blev heller inte fint väder resten av dagen så var ju lika. Var bara kvar på rummet och såsade resten av dagen och sen gick vi ner och våldtog godisautomaten nere i källaren som fick bli middag. Och så var det slut på den dagen.

Måndag 26 Juli (hemresa för mig)
Vaknade upp och tog dusch och packade ihop mina grejer för att sedan ta oss ut på ett nytt försök i parken. Blev betydligt mer lyckat den här dagen, fin sol och inte alls så överjävligt varmt. Gick runt där i parken och fotade som galningar tills klockan blev lunch och vi hittade oss en italiensk resturang. Beställde in en lemonad som smakade avloppsvatten, så den såg vi till att få bort från notan, hoja. När det var klart tog vi oss till Rockefeller center för att kika bara och sen blev det självklart en starbucks innan jag tog en taxi ner till Chinatown för att ta bussen hem. Åkte med ett jävla sänke till taxi chaffis också. Han var indier så jag fatta ju fan inte vad människan sa knappt. Sätter mig i taxin och han börjar köra och frågar "How do you want to go?" Asså va? Vad är det för fråga, grejen var då att han undra om jag ville åka 5e avenyn ner eller om jag ville åka på Broadway. Asså ursäkta, men ta mig bara dit jag vill, inte fan bryr jag mig väl vilken gata du tar så länge du inte åker åt fel håll? När vi väl sen kom till gatan jag skulle till så säger jag att han ska svänga höger, men då åker muppet rakt fram och sen kan jag fan inte få nå vettigt ur han så jag betalar och kliver ur, vilket mongo! Lär dig engelska först och sen kan du köra taxi säger jag då bara.

De där var min semester i allt som allt och nu har jag jätte ont i ryggen. Skiter i att ladda bilder idag och i det här inlägget, kommer ju bli flera hundra sidor annars. Tar bilderna imorn! Men som sagt mitt hår, vet inte hur jag känner för det här, har asdåligt ljus också så vet fan inte hur det ser ut, men jag vänjer mig väl. Nu ska jag sova och sova länge imorn, skööönt! Gonatt!

"Fatso!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0