Brake down

Min dator har fatt for sig att lagga ner. Installerade nagot sakerhetsprogram for det var visst bra, nej ingen mysko som sa det utan min pappa skickade det. Men istallet for att gora min dator frisk blev den mer doende an vad den var innan. Nastan hela internet har lagt ner. Enda jag kan anvanda ar skype och kolla min gmail, allt annat ar typ blockerat eller nagot sa kommer inte in pa sidorna, sucks! Vet inte vad som ar problemet an, ska det vara sa illa att man maste lamna in datorn, eller helt enkelt kassera den och kopa en ny har tillsvidare. Sitter nu pa familjens datorn, men det ar ju inte det optimala!
Beratta om min helg da. Far lagga in bilder senare! Fredag blev ett riktigt aventyr. For ut till Sommervill med Rebecka och at en super dyr middag. Sen gick vi till en bankomat for att satta in min lon pa mitt konto. Dar inne ska ni veta att tva relativt sota pojkar star och vi blir utfragade saklart eftersom vi pratade svenska. Slutade med att dom bjod oss pa fest.. men halla! Rebecka vad svin pa men shit vi hade ju precis traffat dom! Hur som helst efter en hel del fundering fran min sida tog vi oss dit i alla fall, och det var helt klart vart det! Om jag sager att vi anlande till Rebeckas hus foljande morgon klockan 06:45 och vaknade sedan samma dag 16:15 sa maste vi ju haft allt annat an trakigt! Vi spela ett grymt roligt olspel. Man hade varsin plastkopp som man skulle dricka ur och sedan flippa koppen upp och ner och darefter skulle nasta person dricka och flippa och sa vidare, lag och tavling alltsa!
Lordag blev lugnare. For till mallet som ligger nara Rebecka dar jag hittade mig ett par urlackra otroligt hoga hogklackade skor. Ungefar en sadar 400 kr vilket det var helt vart, vila parlor! Blev sushi till lunch och sen hem med 20:40 taget for att sova for en tidig morgon pa sondag!
Sondag blev det field trip med au pair mote. Vi for ivag till Newport, Rhode Island for att kika pa ett grymt mansion. Huset var galet stort och helt i sten och jarn (eftersom forsta huset som lag dar var av tra och brann ner ville rike herr Vanderbilt gora ett brandsakert hus) Man fick sig en liten dosa och horlurar sa man hade alltid en rost som berattade om varje rum man gick in i. Om jag sager sahar, huset anvades som ett sommarhus, mer eller mindre som min stuga i Jamton. Bara det att min stuga har inte 12 badrum och vi har defenitivt en en hel overvaning med 38 sovrum for 40 betjanter som passar upp oss. Helt sick vilka knosar som bodde dar! Men det var grymt och oerhort vackert att ga runt i rummen och se hur det sag at nar det anvandes. Sen blev det Cliff walk (en stig langs vattnet bredvid klippor rakt ner i havet, ungefar som vagen fran halsans till sodra hamn.. kanske lite maffigare dock!) Vi tog oss pa bussen och for in till stan, eller vad man nu skulle kalla det, inte varldens storsta stalle pa kartan direkt! Lallade pa dar och sen blev det hemfard. Skaffade mig lite nya svenska vanner ocksa, ska vi se om man mins namnen da.. Hanna, Sofia och sa var det en till men det star sjukt still just nu. Valdigt trevliga och roliga manniskor i alla fall. Kanner mig grymt kluven infor midsommar nu! Men det var min helg och nu ska jag sova. Min mandag var som vanligt, lite stressig men inte pa grund av ungarna utan pa grund av alla aktiviteter, det var fotboll och kalas under mer eller mindre samma tid, AH, dubblera mig sjalv! Men nu sova, gonatt!
"Love me like your mama loves u"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0