Galet!

Snabb skrivning. Har ju ungarna pa heltid nu sa hinner ju knappt med mig sjalv! Hur som helst hade jag en galen helg, josses, pa alla de satt och vis som finns! Borjade morgonen med att KUTA till bussen fran taget. Inte bara det att risken fanns att jag skulle komma forsent sa jag inte fick mig en biljett, holl ju helt pa att missa bussen for jag fasen inte hittade till stationen. Men hann med med knappa 5 minuter i behall, tur! Sen nar man kommer till NYC - Chinatown ska man ju ge sig pa tunnelbanan.. INTE att rekommendera att ta tunnelbanan i NYC om man INTE vet vart man ska. Det var den mest otydliga tunnelbanan jag varit med om, jag trodde Boston var forvirrande men det ar ju rena rama forstaklass matten. Det tog mig 2 timmar tills jag antilgen bestamde mig for att ta en taxi till Time sq istallet och dar emellan hade jag hunnit aka vilse och hamnat i Harlem och aven slosat ofantligt mycket pengar pa absolut ingenting! Hittade i alla fall mina vanner tillslut och allt var frid och frojd. Spenderade lite tid i staden, tog oss till Soho bland annat och kakade lite lunch-ish. Sen blev det middag pa en Irlandsk resturang dar jag tog mig kyckling som var himmelskt god. Efter det var de hem till Hostellet (?) for att snygga till sig lite och fa i sig lite vatska... (!) Tog oss ut pa gatorna och vandrade runt tills vi hittade en trevlig liten pub dar vi tog oss nagra drinkar innan vi begav oss hem for en liten efterfest och darefter sangen. Helt okej, och sallskapet gjorde det helt fantastiskt!
Nu kommer vi till sondag.. fy fan. Gar upp och plockar ihop oss for att ta oss ut och fa lite frukost. Sen prommar vi upp till Centeral Park dar jag tyvarr maste vanda pa en gang for att ta mig till bussen. Gar ner i tunnelbanan och satter mig och vantar pa tag B.. vantar i 20 minuter tills jag far tummen ur att faktiskt ga och fraga om hjalp.. tag B gar visst inte pa helger!! Jag fick hjalp i alla fall men slutade med att komma 10 minuter for sent till bussen. Men tackar vet ja att bussen var sen sa den stod fortfarande dar snallt och vantade sa jag hann med, vada tur! Men sen fick man otur igen, bussen blev sen hela 45 minuter och sedan aven galet fast i trafiken sa resan hem tog ungefar 6 timmar vilket gjorde att jag missade mitt tag hem. Gjorde en nodlosning och tog mig nagra tunnelbane stationer narmare Reading for att sedan ta en taxi.. en taxi som fan inte visste ett piss om var han var! En resa som skulle ha tagit 15 minuter max tog istallet 40 minter for idoten som inte kunde engelska heller inte kunde lasa en enkel skylt! Assa, det star READING pa skylten, sak samma vilket nummer exiten har, LAS! Tog mig hem i alla fall och blev 60 dollar dyrare pa det.. fick veta sen att det inte borde ha varit mer an cirka 30 dollar, sug vilket as! Men efter alla manga om och men var jag hemma och jag krop ner i sangen 21:00.
Denna dag var inte sa kul heller. Forsta dagen pa sommarlovet for ungarna och det var mer eller mindre lite panik. Dom klattrade mer eller mindre pa vaggarna och vagrade gora nagot av det jag hittade pa at dom. Slutade med att vi tog oss pa bio och sag Toy Story 3 i 3D, ni ska veta att jag trodde inte jag kunde se 3D men det kan jag visst! Var ganska haftigt, var dock typ inga effekter i sjalva filmen men det var en forgrej som var ganska kol, sa ut som att dom kastade saker pa oss. Sen var jag fri efter middan och da for jag ut med Fia, kom hem ganska nyss fran de. Var och fixade lite grejer for Midsommar, astaggad for den assa! Har aven gjort upp med pappan sa jag far sluta 1-1,5 timmar tidigare pa fredag, yes! Men nu ska jag sussa, vill inte do imorn ocksa!

"I DONT WANT TO!!"

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha alltså Jenny.. hur mycket pengar gick det egentligen?! :P Man kan ju till och med bli lurad av taxichaffisar i luleå, tror nog han visste exakt var han var.. jag skulle vägrat betala för att han körde helt jävla fel :P Men jag hoppas det var värt det och att du hade roligt i NYC :) Puss! PS! SNART KOMMER VIIII :D

2010-06-22 @ 08:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0