Schlager och akuten

Igår tog jag mig äntligen tid att se på Eurovision, har självklart en del kommentarer om det! Till att börja med, vad var grejen med killen som sprang in mitt i Spaniens bidrag? Först trodde jag han var med i showen, han var ganska övertygande tills jag såg att hans kläder inte riktigt passade in. Finns många idioter i den här världen. Sen tror jag inte att vi kan klaga på Lena PH:s stativdans längre, Moldaviens lilla saxofon dans tar priset alla gånger! Beligiens framträdande hade varit så mycket bättre om killen suttit ner med sin gitarr, smågungandet gick inte riktigt hem för mig. Och nu till transvestit skrällen. Man får se Serbiens sångare/sångerska innan dom börjar och jag var SÅ säker på att det var en tjej innan jag hörde människan sjunga, var fortfarande inte riktigt säker på könet efter halva låten, men är nog ganska säker på att det var en man.. kanske? Vi måste ju även säga haleluja ROBERT WELLS! Vilken stjärna och låten var också himla bra, tyckte jag i alla fall, men såg man på listan höll inte europa med riktigt. Dom hade dock kunnat skippa vingarna, lite för mycket. För er som tänkte på det, Albaniens sångerska såg ut som en dålig parodi på Madonna och Agnetha Fältskogh. Och för mer jämförelser, Ryssland påminde mig lite om Beatels, eller hur? Nu kommer vi till festivalens snygging, Israel, vilken babe! Om han bara hade skippat sitt eget språk så hade det varit ännu behagligare att titta på honom, var lite mycket "chrrrr", HA! Min totala favorit var absolut Danmark! Bra låt, bra framträdande, snygga sångare och verkligen bara just schlager! För er som varit uppmärksamma märker att jag tagit det här mer eller mindre i ordning från programmet, men nu till den stora skrällen, vinnarna av hela grejen, Tyskland?!?!?! Ja, det var en bra låt, svängig och så vidare, men aldrig i hela mitt liv att jag trodde den skulle vinna och absolut inte med så mycket! Men hur som helst så är man ju glad för tjejens skull, hon verkade inte vara så gammal heller så måste ha varit riktigt häftigt för henne, GRATTIS TYSKLAND! Sen en till liten notis, den mörkhyade programledaren hade vid ett tillfälle en beige klänning med nå mönster på som mest såg ut som spya.. kvällens sämta outfit! Det var min sammanfattning av Eurovision och självklart hade man laddat upp med svenska gottigheter!



Idag blev det lite olyckligare saker. Började dagen som vanligt med att ta sig upp, köra ungarna och ta mig till gymmet. Tvättade mina egna kläder, pratade med familjen och såg en film. Var himla dåligt väder med regn och åska så vad skulle man annars hitta på? Efter skolan däremot är pojken ute och spelar landhockey med grannpojken, kollar ut genom fönstret och ser han halta mot huset och hela knät är blodigt! Var inga stora jack men ett var ganska djupt så vi fick ta våra söta små rumpor in i bilen och köra till akuten, woho! När vi kommer dit är det ingen fara, även om sjuksköterskan fick be doktorn om en andra åsikt om det behövdes sy eller inte, som tur var slapp vi det. Men ni ska också veta att jag har blivit trebarns mamma.. jajemen! Sitter där med ungarna och sköterskan kollar på mig, "är alla dom här dina eller?". Jag höll ju på att dö, jösses pojken är ju 10 år, vilket betyder att jag skulle ha varit 9 år när jag fått han, om han nu varit min, ja jösses. Förklara att jag bara var barnflicka i alla fall.

Det här gråa, åskiga och regniga vädret gör mig lite yr. Sitter här med en aning huvudvärk och funderar starkt på att sova redan nu, en extra timmas sömn tackar man ju faktiskt inte nej till om man nu får chansen till den. Ska kanske läsa en stund och sen ska jag slockna, nu dag imorgon!

"Are all of them yours.. or?"

Kommentarer
Postat av: joss

fast det är ju ingen schlagertävling längre ;) nu heter den ju bara eurovision SONG contest ;D

2010-06-02 @ 10:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0