Sex and the City 2

Söndag blev inte så lång sovmorgon. Blev väckt av hysteriska skratt nere från köket och tänkte mer eller mindre sak samma jag kan gå upp. God frukost med rösti och lingonsylt och en liten chocolate chip pancake på sidan om. Satt nere och prata med familjen och Chedza och hennes vänner som hade sovit över. När jag kände mig färdig med det tog jag mig upp för att frächa upp mig lite för att sedan at tåget in till Boston för att gå på bio. Självklart blev det Sex and the City 2! Helt galet bra film, tror det är första gången jag ärligt inte kan säga om ettan eller tvåan var bäst, dom var lika bra båda två! Annat än det var inte min Södag så händelserik, mer än att jag gjorde bort mig lite på tåget hem, hehe. Dom skriker ut att nästa stop är Reading och jag plockar ihop mina saker och tåget börjar sakta in. Ställer mig upp när jag ser konduktör(innan) öppna dörrarna för att sedan se henne stänga dom. De var ju ganska mörkt ute så jag såg inte riktigt var vi var men tänkte vi var nära eftersom tåget körde så sakta, men så var inte fallet. Visste inte riktigt vad jag skulle göra så stod kvar.. alla kollar på mig och kondukör(innan) säger över halva vagnen, "almoste there!" till mig.. pinsamt! Till slut var det helt för pinsamt att stå upp, så länge stod jag så det blev pinsamt. Så jag satte mig ner, vet inte riktigt om jag kände mig bätte för det, men kommer förhoppningsvis inte se dom människorna igen, eller hoppas på att dom inte mins mig i alla fall!


På tåget

Sen måste jag ju berätta om toaletten jag besökte på bion. Jag kan ju lugnt säga att bilden man har av amerikaner ryms inte i den toaletten. Saken som har pappret var halvt ovanför toalettstolen så jag fick kila in mig under den och sen sitta och luta mot väggen för det gick inte att sitta rakt upp. Vilket svamel, var inte ens duglig till en skrubb!



Idag har jag haft en relativt lugn dag. Stortjejen ville inte alls lyssna på mig i och för sig och jag höll på att bryta ihop. Känner mig inte så kry, ont i halsen har jag och jag stod jag svettades som en liten gris och var helt yr när jag försökte tala henne till rätta. Trodde jag skulle svimma vilket jag tror hon märkte så hon la ner attityden, en bara en aning. I övrigt var både mamman och pappan hemma idag så jag fick ju uppbackning på en gång. Pojken började härja med mig idag igen, kommernterade hur jag sa chips (vissa ord kommer ibland ut på svenska när jag pratar fort) så då skulle han självklart kommentera. Sen hade vi andra diskussioner som lades ner ganska fort med en stark röst från mammans sida, tack! Moder och fader sprang ut på en runda och då passade jag på att göra lilltjejen sällskap framför TV:n, alltid lika mysigt. Hon kryper alltid upp och vill att jag ska hålla om henne, gullunge! Nu ska jag se nå avsnitt av Glee innan jag funderar på om jag ska äta middag eller om jag ska nöja mig med småätandet jag gjorde när ungarna hade middag.


Lördagens outfit!

"Why are you babysitting us if you don't feel well..?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0