What a wonderful day!

Det har öst ner hela dagen, varit grått och kallt. Men är jag ledsen för det? Icket! Jag tror jag lyckades igår med att verkligen få fram allvaret i det hela, allting är så mycket lättare nu. Jag hoppas verkligen att det håller i sig och att det inte bara är någon liten humörsvägning. Har haft det riktigt tufft sen jag kom hit, inte med själva arbetet eller så utan mer att bli accpeterad. Men jag kan förstå helt, jag kommer in här som en helt främmande människa. Ungarna har aldrig sett mig förut om ens på bild, så vad ska jag egentligen vänta mig? Speciellt när dom tidigare haft en annan främmande människa här före mig som blev en av deras närmsta vänner så är det ju helt klart att man får lite törnar i sidan innan man blir OK stämplad. Men jag känner verkligen att en tygnd har lämnat mina axlar och allt är mycket mer avslappnat nu, skönt.

Men nu ska ni veta att det är mycket på gång. Imorn ska jag ta tåget direkt jag är klar in till Boston och möta upp tjejorna. Inga direkta planer än för imorgon men vi listar nog ut något. Sen blir det att sova hos Rebecka för att sedan vara med på nå jippo i Charlestown på lördagen. Ingen aning om vad men säger nån jippo så säger jag JIPPI! Efter det får det nog bli hemgång relativt tidigt, ska nämligen upp före okristligt på söndag för att åka iväg till Newport, Rhode Island för en liten fieldtrip. Är ännu ett au pair möte, vilket är bra, så är det bara att bocka av det! Jag kommer nog ha gått på fler än tio möten efter året är slut, dom gör ju så roliga grejer så man vill ju åka på dom! Efter det är helgen slut och då är det exakt en månad kvar tills familjen kommer, galet taggad för det! Sen har jag beslutsångest.. lilltjejen fyller ju 7 år och ska ha kalas på lördag nästa helg. Det kommer vara på nån farm så dom ska rida häst och en massa kul. JAG VILL GÅ!! Men då kommer ju en av mina vänner som ska flytta iväg till Californien vilket betyder att han inte kommer kunna åka till NYC nå mer och träffa alla oss andra, så sista chansen att se han är samma helg. Vad gör man? Sju års kalas eller fet fest i NYC? Valet kanske känns enkelt för vissa, men jag är en sucker för dom här små ungarna jag har.. och ärligt vill jag också klappa hästarna, ha! Får ta mig en riktig funderare på det där. Men ska ju säga er att nu har man ju en grymt bra anledning att åka till CA, nu har man ju en vän där att hälsa på!

Har inget mer att säga er annat än att jag mår prima och har för tillfället den bästa tiden i mitt liv. Har haft en massa skit sen jag kom till USA men det här är verkligen en resa jag aldrig kommer glömma. Och tro mig, när jag kommer hem kommer jag bli sådär inte så jätte vuxen längre och låta någon ta hand om mig iställe, HA!


Lite inköp igår. Ser ut som att nagellacket är guld men det är mer biege-rosa.

"Don't give them any suger, they'll just go crazy!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0