Framme

Ja då var man äntligen framme då. Sitter i en alldeles för stor säng för lilla mig, ryms typ tre av mig i den så ja, you got the picture! Familjen hade gjort fin fina skyltar där det stod (på svenska) "Välkommen Jenny Ström". Ganska gulligt, bara det att flyget kom tidigt så dom fick aldrig riktigt användning för dom eftersom jag hitta dom utan skyltar, men ändå en kul grej!

Vi började med att åka till min värdpappas syster och hälsa på där lite, sen var det bara att lämna av mina väskor och få sig mat! Gick på någon resturang som hette något med chees cake (grymt minne man har). Sjuka portioner och vi beställde ju inte bara in en maträtt var direkt, åt i alla fall Thaikyckling med pasta, mums! Sen gick vi och såg på bio faktiskt, Alice i underlandet. Har ju redan sett den i Sverige men ungarna var så taggade på den så varför inte? Blev bara äckligt trött när jag satt där så råkade nicka till några gånger, fick nog en liten powernap sammanlagt fr helt plötsligt var jag jätte pigg. Efter bion har vi lekt lite med valparna, SÅ söta, spelat lite wii och fixat mig en gmail, min bredband.net funkar ju visst inte så bra utomlands..

Hur som helst så känner jag att det var hemskt mycket att ta in på en gång. Sen verkar det som att jag börjar jobba direkt imorn, inte så taggad på det, hade gärna sovit ut imorn och mest haft den dagen för mig själv. Skulle även haft mitt första Au pair möte, inte så himla smart att lägga de första helgen, så ska tydligen hoppa de mötet Bara det att man får inte missa fler än två stycken så jag undrar ju.. men min värdpappa säger att det ska vara okej ändå. Lär ju märka imorn om dom går i taket för att jag inte kan komma. Men nu ska jag sova, ljuvligt!

Pittsburgh, PA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0