Just ja, vi kan prata svenska!

Det är jag och en till svensk här förutom alla tyskar och en dansk som jag hittills träffat. Tyskarna kör tyska när dom snackar, ganska förståeligt kanske, men de gör inte vi svenskar, vi kör stenhårt på engelska även om de bara är vi i samtalet. Jag har varit här mindre än två veckor och när jag pratar med svenskar så funkar de inte, jag har ändå engelskan i huvudet. Visst att jag är ensam hemma mycket men då har jag ju en hund som verkligen inte fattar svenska, hon fattar ju knappt engelska, men hur som helst så pratar jag ju med henne på engelska också, så svenskan finns knappt i tankeverksamheten ens. Ganska roligt fenomen när man tänker på det närmare.

Idag blev det att umgås med pojken för han var lite sjuker och var aldrig till skolan. Innan det så var jag faktiskt på gymmet. Ni kan inte förstå hur ljuvligt det kändes att hålla i lite fria vikter, underbart! Blir att åka dit igen imorn efter jag släppt av ungarna, nice! Jag var även och hämtade tjejen från skolan idag, körde själv med GPS:en, vilken uppfinning alltså. Ibland är den lite seg så jag missa nån korsning, men det är ju en ljuvig sak. Är bara använda tills jag börjar bli van med vart jag kör så kan jag slänga den i väggen sen! Har även provat på en bar ikväll, för er som inte vet är det St Patrics day så det var grönt överallt. Jag och Stina gick och käka på en resturang och sen drev vi över till baren. Hög musik, trångt men ändå helt okej! Nej, jag drack inge alkohol, naha!

Nu är jag så täppt i näsan att jag bara vill dö.. sen försvann min röst i dunka-dunkat på baren också så måste vila den lite känner jag. Bunkrat upp med vatten vid sängen så ska nog överleva!

"I'm gonna ta... NEJ! hahaha"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0