Regn, regn och mera regn..

Idag har vi haft ett himla pissigt väder, regnat och varit svin kallt! Det sura regnet förde även med sig ett surt humör så har varit så här halvtaskigt trött idag. Jag ska öppna mig ett bankkonto i denna stad och då måste man visst ha ett "social security number" så var och fixa mig det. Här följer så även fler faktorer till mitt dåliga humör, kör bakom en buss så ser inte att det är ett röljus, bussen stannar och jag råkar då halvt bockera en infart till en mataffär, SORRY! En bil med två killar i försöker svänga in, dom kommer från den mötande trafiken, dom svänger in, backar bak och kör in. Bara det att i samma veva ger dom mig båda fingret!!!?!?! Asså va i hela?! Förlåt att jag råkade stå ivägen, men kunde ju inte gärna backa in i bilen bakom mig och bussen stod ju som där den stod så om jag nu var så himla ivägen så vänta tills jag flyttat på mig? Sen snälla ni, jag ställde mig ju absolut ivägen sådär för att jävlas med er, så ni har ju verkligen all rätt i världen att ge mig fingret, eller hur? Kanske inte, hur som helst så var jag så i mina sinnes fulla bruk, jag blev chockad, men jag gav dom ändå fingret tillbaka! Sen när jag väl kom till kontoret för att fixa mitt nummer så går jag in och frågar hur och vad jag ska göra. Killen som står innanför, någon typ av vakt, visar att jag ska fylla i något formulär så jag börjar läsa och sedan fylla i. Jag och gormig formell engelska går inte så bra ihop, så de tog ju sin lilla tid. Blev uppropad innan jag ens var halvvägs igenom så skriker dumvakten rakt ut i hela lokalen, " Oh, I don't think she's done yet.. ooh, she haven't even started..!" Asså va?! Snälla det måste ju lysa om mig att jag är utlänning, vilket han sedan frågade och då bara garvar han.. hade så gärna gett han en käftsmäll där. Han hjälper mig i alla fall med det sista men sen var jag tydligen tvungen att veta exakta adressen till var jag bor, bara det att jag inte kunde zip koden, så då var ju kvinnan i luckan inte så jävla trevlig heller, "You have to come back some other day then.." Med en himla irriterande less röst. Gick ut och ringde pappan så jag fick zip koden, bara det att sen när jag kommer in igen så ser jag att hela adressen stod på ett annat papper som hon redan hade sett, ah! Hur som helst, nu är det fixat och får det på posten om 7-10 dagar.

Blev barnkalas ikväll hos en av småkusinerna som fyllde hela ett år. Om jag var sur innan så blev jag aningen gladare på kalaset. Blev pizza, tårta och en hel de presenter till en glad ettåring som inte fattade så mycket utan tyckte mest att det var kul att ha gula rosetter fast klistrat på huvudet, väldigt sött! Tog oss hem efter ett tag och nu har även ungarna kommit tillbaka, fick mig en pedikyr av tjejen, blått och grönt nagellack, en glitter smiley på ena stortån och ett glitter peacemärke på den andra, hett värre! Ska knyta mig nu eftersom jag troligen ska upp relativt tidigt imorn eftersom ungarna vaknar runt åtta även fast dom har lov.. suck! Men imorn blir det shopping inför skidresan, woho!

"I'm gonna pick out some pretty colors for Jenny"

Kommentarer
Postat av: Linnea

jag hade blivit tokig, och jag hade fått panik när jag körde bilen om jag var du :D haha. Du verkar klara dig ganska bra trots att folk är dumma i huvudet ;)

2010-03-24 @ 05:39:17
Postat av: Jenny

Haha, det är inte så mkt värre än att köra runt i Luleå, faktiskt inte :)

2010-03-25 @ 17:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0