Spring Break!

Ungarn har spring break nu vilket visst gav mitt schema en aning rubbning. Ska egentligen ha barnen här nu men eftersom vi åker på skidresa på tisdag så är dom hos sin mamma nu för att ta igen den tiden dom inte kommer vara där nästa vecka. Hur som helst betyder det att jag är "typ" ledig. Håller på och tvättar för tillfället så jag jobbar ju faktiskt. Hur som helst, tänkte berätta om vår underbara hund Lola, envisa lilla sak! Släppte ut henne på baksidan för att hon skulle få göra sina behov, hade för tillfället inte tid att gå ut med henne. Hon springer runt ett träd/buske så hon är som mellan det och staketet. Självklart hittar hon någon pinne som hon börjar demolera istället för att gå på toa. Efter 10 min är jag lite less så försöker ropa in henne. Hon kommer fram bakom trädet men står ändå bara kvar och tittar på mig. Jag går mot henne för att ta henne i halsbandet och dra in henne istället, ne då sticker hon fort som fan bakom trädet igen så jag inte får tag på henne!! Så där gjorde hon några gånger tills jag blev så less så jag fick offra lite armar mot kvistarna för att få tag i henne. AH! Fick in henne och åkte iväg på det jag var tvungen, sen när jag kom tillbaka och tog ut henne var hon så skitnödig att hon knappt hann utanför dörren, men snacka om rätt åt henne om hon inte gör det hon måste i tid! Nog för att hon kanske inte var nödig just när jag tog ut henne första gången.. men det var typ 20 min som jag var borta så jag skyller på henne den här gången! Nu har jag henne i sängen, snarkandes och fisandes.. visst måste man bara älska henne?!

Kom på mig själv ganska nyligen att jag inte skrev något igår! Men gårdagen blev det ett besök hos tandäkaren med barnen och sen for vi och åt lunch. Vi tog oss i kragen och for på zoo också! Himla trevligt ska ni veta, väldigt många intressanta djur, lejon, isbjörnar mm. Så vi gick runt där och tittade på alla djur, käkade lite mer (dom här ungarna äter nonstop och ändå är dom pinnsmala!) Tog en massa bilder som jag redan lagt upp på face så kika där (Jenny Sophia Ström).

Efter zoo:t for vi hem och glodde lite TV medan tjejen fixade min naglar än en gång, inte tårna utan händerna denna gång. Dom blev röda med silver och blå streck på, ser närstan ut som blad. Vädigt fint gjort! Ganska så på en gång när pappan och flickvännen kom hem så for vi iväg med bilen till ett ställe som heter "Willie's", en affär med massa skid och snowboard grejer. Som ni kanske förstår var det shopping inför skidresan. Jag köpte ett par handskar och sockar, sen även en underställströja fast den betalade pappan åt mig, tack tack! Tänkte även köpa mig ett par goggels. Dom var helt okej, svarta så inte så jätte spännande men ändå inget skit, 525 kr på rea, så dom var ju inte direkt dyra, tyckte inte jag i alla fall? Hur som helst fick pappan dåndimpen när han såg vad jag tänkte köpa så han fick mig att inte köpa dom utan låna ett par av tjejen och sen köpa ett par där borta. Tror dom blev lite nippriga för dom tänkte att jag bara skulle använda dom några dagar och sen var säsongen slut, men jag hade ju som faktiskt tänkt ta hem dom. Men hur som helst så brann jag inte för dom så speciellt mycket så hittar säkert nå snyggare för samma pris där borta! Tror stället heter Dear Valley.

Grejerna från Willie's

Ska byta om och ta mig ett litet träningspass, är aningen kallt ute men dom har nån typ indoor walking maskin i huset så ska nog prova på den. Den står framför TV:n så varför inte? Ska försöka att inte glömma bort att skriva fler gånger, men det var en upptagen dag igår om man säger så!

"You know, that I know, That you know"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0