Attityd!

Snacka om att man ibland blir lite lätt knäpp när inte folk gör som man säger. Jag kan säga helt ärligt att jag verkligen förstår min stackars mor som blev helt galen när vi inte städade våra rum eller plockade ur diskmaskinen när hon bad oss, och efter hon bett oss ungefär sådär hundra gånger, förlåt mamma! Men bara så du vet kära mor, så när jag kommer hem kommer jag verkligen inte att städa det första jag gör! Så punkt slut där.

Vi gjorde en del roliga saker i alla fall, halvvägs i alla fall.. Ville ju inte riktigt att ungarna skulle sitta framför TV:n hela dagen, vädret har varit riktigt dåligt så det var dags att sätta i fantasin här. Vi tog fram monopol och började spela, kan ju säga att vi tog oss inte ens ett varv runt planen innan dom var less. Var himla kul också, jag ville köpa en av "tågstationerna". Men det fick jag visst inte, av ingen orsak, men större tjejen skulle visst köpa nån annan sak, som hon även köpte utan att stå på den, sen drog hon iväg ganska många steg också ibland, än vad som stod på tärningen då. Försökte förklara för henne att det skulle vara roligare om alla spelade efter reglerna, men det dög visst inte så där var det slutspelat. Sen är jag ju verkligen världens sämsta förlorare så jag kunde ju inte helt låta henne fuska och ha sig, plus att det är faktiskt inte rätt!



Sen ska jag ju berätta för er om hennes lilla "sjukdag" som hon hade. Inte så jätte klyftigt av henne, men jag sa ju åt henne att hon inte alls var sjuk. Först fick jag "ne, men jag mår ändå inge bra". Ni ska ju veta att under eftermiddan sa hon rakt och rent ut "Jag är inte ens sjuk, jag bara fejkade så jag kunde vara hemma, ville inte gå till skolan idag". Asså vill man att det ska funka fler gånger säger man ju inte sådär?! Tro mig, den där flickan kommer gå till skolan om hon så har 40 graders feber nästa gång. Ska berätta sagan om fårpojken och vargen, så får vi se om dom kanske kopplar med ljugandet. För er som inte vet är det en historia om en pojke som vaktar får och han måste ropa om vargen kommer så att inte fåren ska bli uppätna. Bara det att pojken tycker det är kul att skoja så han säger att vargen kommer fast den inte gör det och när väl vargen kommer så tror inte folket i byn på honom så alla får bli uppätna. Kan ju glida in att vargen äter upp pojken också, inte elakt men det får dom att fatta, HA!

Var även och körde pojken till läkaren idag för någon undersökning. Dom måste ha trott att jag var knäpp eller nå, så galet förvirrad man bara kan bli, och en aningen stressad. Efter det hade pojken något som kallades "Fun Run" på skolan. Springa en mile, helt enkelt tävla mot sina klasskamrater. Först sa han att han kom på sjunde plats, men visade sig att han kom på 19e, men det är bra jobbat ändå, han sprang ju i alla fall!

Igår var jag ju pch shoppade lite, blev ett par leggings och en parfym. Parfymen luktar så galet gott så ni ska bara veta! Hade en tidning på flyget till Utah där man kunde gnugga på en fläck så att det luktade från ett tvättmedel dom gjorde reklam för.. borde fixa en sån, så prova gnugga på bilden jag lägger upp så kanske det doftar! Nu ska jag sova!





"Over and out!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0