Bra jobbat Jenny!

Idag fick man jobba en hel del. Vanligt på morgonen, sen hämta upp pojken för tandläkar besök. Han ska få tandställning men nu satte dom in nån konstig grej baki upp i gommen så han kan knappt prata eller äta något utan att den irriterar honom. Sen fick jag jobba kväll denna dag. Föräldrarna hade biljetter till Celtics så jag blev lämnad med trollen för att göra kvälls sysslor för första gången och helt ensam. Pojken hade fotbollsträning som jag skulle hämta han från, men när vi kom dit så åkte han med en kompis istället för att se Celtics matchen på TV. Blev då ensam med tjejerna och granntjejen. Vi drog igång en film och mumsade på popcorn och glass, helt okej! Sen när det började bli lite senare var det dags att få dom i säng. Trodde att det skulle bli världens circus men det var ganska sent, eller ja klockan var väl runt 22. Men hur som helst var dom jätte trötta, läste en halv bok och lilltjejen somna på en gång, råkade väcka henne när jag skulle lägga henne under täcket så fick läsa från de sista hon hörde, men tror knappt jag hann en sida innan hon sov igen. Stortjejen somnade till slut också utan problem och pojken tog sig i säng själv efter att ha försäkrat sig om att jag skulle sitta nere framför TV:n och inte gå upp på mitt rum innan föräldrarna kom hem, ganska gulligt va? Så nu sitter jag här och ska sova, är ju super sent!

Igår for jag i alla fall iväg till Carolin och Rebecka, plockade upp dom och for in till Boston där vi plockade upp John för att försöka hitta en parkeringsplats som inte skulle råna oss. Körde runt en timme innan vi gav upp och åkte ner i ett parkeringshus som rånade oss på 11 dollar (88 kr, fick ju veta igår att dollarn har gått upp, så nu var det inte så billigt här längre..) Vi parka bilen i alla fall och tog oss till fots istället, dock ingen bra ide. Hade mina vita tygskor, inte använt dom på ett tag och det märkte visst mina fötter. Skavde någon så fruktansvärt på mina lilltår men kämpade. Vi tog oss till en biograf och när jag går in tar jag av mig skorna för att se hur illa det är.. det var ILLA! Rena rama köttsåren och ser ju att jag blodat igenom ena skon! Fick mig i alla fall två plåster man har varit halvt invalid idag ska ni veta. Min träningsvärk har varit hemsk baki vaderna, börjar undra om jag slitit något eller vad som hänt, för det är inte nådigt. Sen har mina lilltår gjort så ont så jag har inte ens kunnat ha flip-flop på mig, då är det illa! Men annars igår så var det väldigt trevligt, John och två av hans vänner åsså vi tjejer, en helt okej kväll i Boston. Men vi såg nog den sämsta filmen i denna värld. Var typ någon parodi på McGyver, var meningen att det skulle vara dåligt skådespeleri, men fattar inte riktigt den typen av humorn, skratta ibland bara för att en del saker var så sjuka. Han skulle distrahera några vakter och skrapa fram en massa saker ur en tunna som bara stod där, McGyver skulle väl gjort en bomb men denna tar endast en selleri och sätter upp i röven medan han springer ut naken och hoppar runt framför vakterna.. asså va? Sen garva jag ganska härligt åt killen några rader ner, OJ vilket garv! Men nu sova, lång helg i helgen så man är ju ledig på måndag, ljuvligt!

"Are you gonna stay down here?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0