Denna ljuva känsla

Jag har så störd träningsvärk i mina lår så jag skulle kunna dö.. av ren lycka! jag har inte kännt denna smärta på väldigt länge och det är ljuvligt! Imorn har vi ett inplanerat fyspass.. kom just på att jag måste planera det väl, har inte mycket tid på mig imorn. Städerskan kommer hit på morgonen och ungarna slutar tidigt och sen på kvällen ska jag iväg till Carolin, en annan au pair här, hon är från tyskland och lika gammal som mig, ska bli kul!

Dagen har varit helt okej, ett mindre projekt att ta sig till skolan men de löste sig ändå. Efter det for jag och fixade ett konto på banken, väldigt smärtfritt. Så nu har jag ett tillfälligt kort tills det riktiga kommer, känns väldigt skönt att ha pengarna på en bank, för då kan jag ju inte riktigt bara ta dom ur plånboken så känns som att jag inte har nå pengar då vilket gör att jag måste spara! Känns verkligen som att jag kommer mig till ro här nu, skönt. Man kanske ska börja se efter vad för klasser man ska ta, vet redan vad jag vill göra men frågan är ju om det finns. Vill ta något i arkitektur och även i fotografering. Är lite småsugen på amerikansk historia också (vet, verkligen inte mitt ämne men de är intressant). Hur som helst, resten av dagen har gått ganska smärtfritt till också, lagade spagetti och  köttfärssås, tror ni det var nå gott?! Fick bara lilltjejen att äta såsen och hon var riktigt nöjd. Hoppas att dom andra också kan prova nästa gång jag gör det, för det kommer jag göra!

Nu sitter jag här och fundera på vad jag ska hitta på. Är ganska taskigt väder och klockan har hunnit bli ganska mycket så ska nog bara vara. Köpte ju en ny bok igår så måste läsa ut den jag håller på med nu fort så jag kan börja på den nya! Just ja, vi har ju rena rama grek-sommaren här! Var nå galet varmt idag. La mig ute på altanen och höll på att flyta bort så gick in och fixade en vattenspruta som jag sprutade på mig ungefär varannan minut, galet stek! Fick mig färg men ser mer eller mindre ut som att det är borta nu, suck! Men jag jobbar på pepparkakan! Men nu ska jag lägga mig ner och filosofera lite!

"I hate them!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0