Inte en av mina bästa dagar

Haft en halvjobbig dag idag, borde inte varit det men det var det. Vaknar upp och verkligen känner hur illa jag sovit under natten, är dödstrött och vill bara somna om. Tar mig i alla fall up och går ner där jag möter mamman och ungarna och får veta att allihopa ska stanna hemma. Behövde då inte börja jobba förrän klockan tre på eftermiddan. Gick upp igen och försökte få lite sömn men gick inte så bra med det, somnade inte riktigt. Gick upp och tog mig ut för att sola i alla fall, som vanligt. Känner mig verkligen inte kry och vet inte riktigt vad jag ska göra, varit väldigt borta idag. Mamman och ungarna hade varit ute och kom hem lagom till tre där jag tog över. Satte upp en "slip and slide" grej åt dom att leka på, typ en bana som sprutar vatten som man kan kana på, jag tror ni fattar. Hur som helst så fick man kämpa för att få dom att inte göra saker som var farliga eller allmänt för att inte förstöra den. Hur som helst lyssnade dom inte riktigt på det så det slutade med att den självklart gick sönder.. nånstans blev det ett hål precis som jag sagt åt dom. Klart dom blev arga på mig för att jag sa att dom tagit sönder den "det är ju inte ens ett hål, ett litet hål spelar ingen roll!" Men tydligen spelar det roll med ett litet hål, och kan ju säga att det var ju inte jag som tog sönder den? Sen tyckte jag inte att dom skulle åka på fötterna utan kunde istället kasta sig på mage eller knäna, tror ni dom lyssna, eh ne.. Självklart gjorde lilltjejen illa sig och jag sa "vad var det jag sa?" Då blir hon sur och säger att jag ska sluta skylla på henne när hon blir skadad, men än en gång, det var inte jag som gjorde illa dig! Så jag har bara kännt idag att jag velat lägga mig ner nånstans och bara va. Försökte läsa en stund medan tjejerna låg på altanen och solade, men så fort dom trodde att jag inte kollade dom så gjorde dom hyss, så det blev att bara sitta och stirra istället.

Nu sitter jag här och ska göra kväll tidigt för en gångs skull. Har tagit mig en dusch och haft ansiktsmask så känner mig riktigt fräsch nu. Blir stänga ner det här och sen vända mig till min bok, mys! Ska tipsa om en film också, The Express, ni som gillade Remember the titans kan se den här utan att bli allt för besviken!

"Piece of cookie!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0