Inte ledsen

Nej, man är ju inte ledsen över att det är helg. Ska dock inte göra något spännande sådär, får se om det blir stranden imorn och sen blir det nog att vara lite kulturell och besöka något museum på söndag. Ska annars ta det himla lugnt och ladda batterierna, har varit en galen vecka!

Sen ska jag ju meddela att jag verkligen har världens sämsta minne. Min Director eller va de nu heter ringde för nån dag sen och prata lite, bad mig säga till min värdmamma att hon skulle ringa.. kära gottfolk, detta kom jag på idag när min värdmamma nämner att vi ska få en ny LCC, woho! Sen igår bad både mor och far att jag skulle be pojken ringa dom när han var klar hos tandis, tog väl sådär en timme innan jag kom ihåg att säga det, oops! Men har haft en galen vecka med för lite sömn så jag tar mig friheten att skylla på det.

Övrigt idag har det varit helt okej. Mamman jobbade hemmifrån idag så vi for och handlade lite, åt god lunch hemma och sen blev det självklart lite stek på altanen. Hon for även och hämtade ungarna så jag var hemma och pratade med familjen då. När dom kom hem var jag ut med pojken en stund och sen var det dags för fotbolls träning och köra hit och dit. Lite gorm, mycke gnäll, men jag överlevde!

Nu sitter jag här och tar det väldigt lugnt ska ni veta. Klockan börjar närma sig 21:00 och jag funderar på om en bok eller en film är att föredra nu. Vill verkligen läsa ut min bok jag läser så jag kan se filmen dom gjort efter den. Men har samtidigt en annan film som dessutom också är en bok och skriven av samma författare som jag läser nu. Ska man satsa på att läsa ut boken man har och se filmen och fixa sig den andra boken också och läsa den och sen se filmen? Bra fråga, får ge det en funderare. (alla som läser nu tänker, "vad fan bryr jag mig om dina jävla böcker?") Men så är det, böcker tycker vi om!

Kom på nu också att jag måste lösa in checken med veckans lön. Fick den i onsdags och har ännu inte fått tummen ur att gå till banken med den. Får bli ett senare problem.. undrar hur länge en check håller, för evigt eller? Nog för att jag tror att dom kan skriva en ny om jag nu råkar missa, he! Men de löser sig! Nu ska jag ta mig ner i min bok, känns som ett bra val!

"Whatever usally means FU so I just say, you too."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0