Jenny or Jenny

Ja nu blev man rättad igen, ha! Var nere i köket och pratade om sylt, alltså Jam. när jag sa det så upprepar min värdmamma ordet och skrattar till. Jaha tänker jag, var sa jag nu då? Tydligen råkade jag visst uttala Jam med ett svenskt J istället för ett engelskt, så det lät visst lite roligt, helt ärligt lät det väldigt fel när jag sa det högt igen. Så prata vi lite mer om det så uttalade jag mitt namn på svenska, fanns inte en chans bland stjärnorna att hon kunde säga det, ha! Ganska kul, men om man tänker på det så är Jenny på svenska och Jenny på engelska nästan helt olika namn.

Sen kommer jag visst inte så bra överens med torktumlaren. Tar ju helt klart i mitt försvar att jag egentligen inte vet hur en sån funkar förutom vad dom visat mig, typ vilka knappar jag ska trycka på för att den ska starta. Tvättade hur som helst ungarnas lakan, körde in allt i torktumlaren.. inte så lyckat nej. Hade inte direkt torkat, inte torkat alls visst, var helt blött fortfarande, ooops! När jag tänker efter nu så kanske det var ganska logiskt, trycker man in för mycket så borde det inte torka så bra, men vad tusan, sak samma, gör inte om det!

Nu till den bra delen av den här dagen. For före lunch till ett gym som ligger ungefär fem minuter med bil från mig. Travade in där, satt ner, travade ut med ett gymkort och X antal dollar fattigare. Men helt klart värt! Var nyss där och tog mig ett litet pass, mjukstart med cykling 15 minuter och sen blev det rygg, mage och armar. Bara lite testa, testa. Ska försöka knåpa ihop något bra program, dom hade väldigt bra saker faktiskt, inte förstaklassigt och inte alls nära Helex, men det duger för mig under mina nio månader här! Blir raka vägen dit imorn efter jag har släppt av ungarna, NICE!

Annars har dagen varit ganska som vanligt. Ungarna snälla ibland, inte lyssnat så jätte bra.. helt enkelt som vanligt. Men det går bättre. Vissa situationer som händer ibland har jag verkligen börjat bemästra som ett proffs. Nog för att ibland blir jag bara så chockad så jag står helt lugnt och bara tittar på dom tills det är över, funkar varje gång! Fick även prata lite med deras gamla au pair som dom hade i över två år, mycket trevligt människa! Ska väl snart få träffa henne också, ska bli roligt.

Nu ska jag avsluta här, prata lite med Tommie och sen blir det dyka ner i sängen med boken en stund!

"What the fuck.. ooh, you didn't hear that!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0