Jetlag?

Tänkte igår att jag skulle sova så länge jag bara ville. Har ett alarm på nya mobilen som är 12:00 och som även ringde och väckte mig imorse. Blev ju helt chockad för jag var SÅ trött ändå. Stängde av larmet och tänkte, sak samma jag sover en stund till. Vaknar sen igen halv 2 och tänker att ne nu måste jag ju gå upp. Var lite hängig igår så tänkte att jag måste haft feber eller nå, hur annars lyckas man sova i 14 timmar?! Går ner till köket och flickorna är i rummet bredvid. Dom ropar in mig och jag ser att dom fortfarande har pyjamas på sig. Frågar ju varför och dom säger att dom nyss vaknat. Jag är ju sten säker på att kolckan är två men där blev jag totalt dumförklarad! Tydligen var min mobil felställd med hela 6 timmar (!) så klockan var endast 8 på morgonen. Så där rök min sovmorgon, fast var inte direkt trött när jag vaknade så var ju inte så farligt, men hade ju varit nice med en riktig sovmorgon.

Idag har det varit så hett ute! Riktigt äckligt fuktigt, och oerhört klibbigt. Gick ut på altanen och läste en stund men det gick inte, jag svettades bara av att sitta där. Gick runt på framsidan och satt och prata med min värdmamma lite medan hon planetarade blommor. Gick in och tog en dusch i det förorenade vattnet.. tydligen har ett rör eller nå spruckit så man får inte dricka vattnet, gäller typ hela Boston. Man bör även sprita händerna efter man tvättat sig i vattnet, men jag tog mig en hel dusch och har inte spritat en milimeter av mig och än så länge lever jag! Efter duschen for jag med min värdmamma och pojken till ett utomhus mall. (Nej, inte klädhängare mitt ute i friska luften) Men det var ett riktigt fint ställe, dom hade mycket bra men hann inte gå igenom så mycket eftersom dom stängde klockan sex och vi kom oss dit vid fem. Men hann in på H&M och köpte mig en till bikini och armband. Åt även middag på en seafood resturang, åt världens godaste grekiska sallad med grillade räkor, helt fantastisk! Efter det blev det att handla mat och gissa vad jag hittade, GRAVAD LAX!!! Helt galet, nu är de bara tunnbrödet som saknas och sen har vi ju nästan svensk sommar!

Det var ungefär min dag, den blev vädligt lång på grund av min lilla jetlag med omställning till svensk tid för en dag, men nu sitter jag i alla fall här igen och ska snart sussa för att få några fler timmar sömn denna natt. Kom föresten ihåg idag vad det var jag glömde berätta igår. Påväg in till Boston var det världens trafikstock som tydligen berodde på en olycka. Verkade ha varit en enda bil som bara råkat köra in i betongbarriären mellan vägarna. Betongen var krossad på ett ställe och sen låg det glassplitter över hela innerfilen. Vi fick även en liten titt på bilen och den var mos, hela motorhuvs partiet (inte en jävla aning om vad det heter, fronten?) Var mosad nästan ända in till vindrutan. Förhoppningsvis blev dom inte allt för skadade dom som var i bilen!

Jag har en fråga, varför är alla på Disney channel så jävla snygga?! Asså killarna som är med på den där kanalen, jag dör vilka hunkar! Jag är ju i alla fall i rätt land nu, så chansen finns ju att man träffar på dom.. eller kanske inte? Men gud förbannat jag säger då det att amerikanare är inte att se ner på, mumma! Nu ska jag lägga ner här och försöka ta mig i säng i tid.

"Har ett sug för shopping"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0