Något nytt varje dag

Vilken dag, kan nog säga att det mesta har hänt denna lördag! Vaknade upp kl 8 för att ta en dusch, går in och slår igång den för att det ska bli varmt, ska hoppa in men känner först på vattnet och det är ISkallt. Ja, tyvärr var visst något fel så vi hade inge varmvatten.. fick göra en nöd dusch i handfatet, mitt hår blev inte så snyggt nej. När jag var klar och piffad färdig gick jag ner och ser min värdmamma med ett väldigt oroligt ansikts uttryck, tjejerna är inne på toan och jag hör en av dom gråta. Frågar vad som händer och tydligen har Tommie, deras katt, attakerat 8 åringen och klöst henne i hela anisktet. Det var helt galet, stackars flickan har en hel del klösmärken och även några "hål" för att katten bara tagit klorna och hållt sig fast i ansiktet på henne, hon har även en del blåmärken. Var en väldigt chock ska ni veta! Hon mår bra nu, lite illa tilltygad i ansiktet men annars helt okej. Katten är nog på god väg ut ur huset.



Efter allt de tog vi oss i bilen för att åka och kolla på pojkens fotbolls match. Var riktigt fint väder så det var skönt att stå ute. Han är riktigt duktig och gjorde tre av de fyra målen hans lag petatde in och vann med 4-2 genom det, hurra! Efter det for vi hem en sväng och sedan for jag, pojken och min värdmamma in till Boston. Vi gick upp och ner på Newbury Street, innestället nummer ett med chanel och gud vet vad vilka mer märken. Men det var riktigt fint och dom har jätte fina parker i Boston, ska kika lite närmare på dom en annan dag. Vi hann med en lunch också på en italiensk resturang också, gott!

När vi kom hem var jag mer eller mindre helt slut. Vet inte vad som är fel på mig, men jag är täppt i näsan och hängig, men känner mig inte direkt förkyld, kan vara pollen eller katten men har aldrig kännt av någon sådan allergi förut så känns ju lite konstigt. Vilade i alla fall en stund på mitt rum och såg en film. Gick ner sen och fick då höra att en pojke i 16 års ålderna hade korsat över deras gård och varit helt blåslaget och gud vet vad. Min värdmamma hade kollat på honom helt chockad tills han började springa när en polisbil kom upp för gatan. Hon försökte hojta för att få honom att sakta ner och han hade bara kollat bakåt och kutat iväg. Lite läskigt att folk bara kan komma och gå sådär, helt blåslagna, wierd! Gick ut på baksidan i alla fall och blåste bubblor åt tjejerna som dom smällde. Såpan dom hade luktade choklad och jordgubb.. nej inte så gott som de låter utan det luktade mer som spya med choklad och jordgubb i, uuh. Sen körde om lite gymnastik, ja ni ser ju själva, jösses!



Det var min dag och som ni kan läsa så var det en himla massa saker. Känns som att jag glömt nå mer att säga men vet inte. Eller jo, min familj kommer hit i juli och hälsar på, LÄNGTA!!!! Nu ska jag sova, för jag är mer eller mindre död - Gonatt!

"Tommie scratched me!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0