Semester

Känns nästan som att man är på semester i Grekland eller nå, suveränt väder ska ni veta! Var tänkt att vi skulle ta oss till den "ljuvliga" stranden vi letade upp igår för att steka idag. Men vissa.. (jag).. sov lite länge så fanns inte riktigt tid att börja härja med tåg och tunnelbana och grejer för att ta sig. Var ändå inte så grym strand så jag nöjer mig gärna med altanen på baksidan här! Har fått en hyffsad solbränna, ser riktigt tydliga linjer nu så jag är nöjd. Men det går att bli ännu brunare! Är ju bara maj än så länge, har måna månader på mig att bli pepparkaka!


BARNFÖRBJUDET - men måste ju visa! ;)

Gårdagen var i alla fall trevlig! Dagen tuffade på som vanligt och jag fick tvättat alla mina smutsiga kläder, var en hel del om man säger så! Har inget tvättställ (heter de så?) Här så det var att använda galgar och hänga upp var än jag kunde i mitt rum, så som ni förstår är det lite kaos nu, tror i och för sig att det mesta är torrt ska skulle kunna ta ner det nu. Hämtade ungarna och gjorde allt vad mitt jobb innebär. vara ett barn igen med förstånd som en vuxen, ganska kul ska ni veta!

När man arbetsdag var över så packade jag ihop mig och tog bilen till Carolin. Som jag skrev tidigare sökte vi upp en strand. Det var lite halvtaskigt med grovkornig sand, läskigt vatten och en flygplats på andra sidan med bullriga flygplan, men det var en strand! Var då inte så himla spännande så vi satte oss i bilen igen och for till ett köpcenter, hitta mig ett par himla fina finare flip-flop, nöjd! När vi började ta oss tillbaka till Carolin började det regna som aldrig förr, jag såg inte ett piss genom rutan. Hade ganska hög musik och regnet smattrade på bra men helt plötsligt såg vi en massa blixtrar så det var visst ett ordentligt åskväder vi hade hamnat i! Släppte av Carolin och skulle då hämtade upp min värdmamma från stan, bara det att jag hittade som inte riktigt dit och visste inte riktigt hur jag skulle hantera GPS så hon fick tyvärr ta tåget, förlåt! Lovar att jag ska hämta upp henne nästa gång! Jag for i alla fall hem och svängde in på en affär på vägen för att inhandla lite chips och godis, tyckte jag förtjänade det! Hittade nå sura maskar typ, riktigt goda! Vet inte riktigt vad dom smakar, men dom är i alla fall goda.







Nu sitter jag här och filurar mest. Ska nog slå igång en film eller nå och bara ta det lugnt. Blir ju partaj ikväll och imorn ska man nog upp tidigt för att åka till IKEA, så vill få så mycket energi jag bara kan nu så jag orkar veckan som kommer. Hade många powernaps förra veckan och vill kunna undvika dom så jag har mer tid att göra andra saker och ändå vara människa sen klockan tre på eftermiddan. Ladda nu och kan med säkerhet säga att det blir inget inlägg senare ikväll!

"It's AMAZING!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0