Söndag

Ja då var det söndag igen och helgen var förbi, ännu en vecka avklarad. Denna dag var väldigt intressant ska ni veta. Sov nästan ut imorse, vaknade strax efter nio, men vad gör man? Tog mig ner efter si sådär två timmar för frukost/lunch och sen allmän läsning för att fördriva tiden innan jag skulle ta tåget in till Boston. Träffade Carolin och Rebecka för att ta tunnelbanan till Gardner museum. När vi kommer in är det galet belarmat med vakter och gud vet vad. Första vi får höra är, "stäng av mobilerna och ni får inte ta kort här inne", wtf?! Jag som ville ta kort och visa mina nära och kära hemma i Sverige, tråkigt att man inte fick det då. Men det var oerhört fint där inne. Var tydligen en kvinna som hette Isabella Gardner som byggde huset efter hon kommit fram till att hennes samling av antika saker borde visas för allmänheten. Dom tre första våningarna var rent museum medan hon själv bodde på fjärde våningen. Jag tog mig i alla fall friheten att köpa två vykort med motiv som hade tilltalat mig inne i museet. Köpte även två armband som stod för månaderna, en för juli åt mig och en för januari åt min syster. Men det var ett fantastiskt museum och om ni åker till Boston så gå dit!



     

Sen tog vi oss igenom Funway park (?) där det var fina blommor, roser! Tog en hel del fina bilder innan magarna började kurra och det var dags för middag. Blev en mexicansk resturang med en oerhört god sallad, mumma! Men nu kommer det roliga ska ni veta. Efter middagen gick vi till ett mall, klockan var kvart i sex så det stängde men ljuvliga Starbucks var öppet, så vi köpte oss en kaffe och sedan fanns det en bokhandel som visst hörde ihop (blev ju att köpa en bok så klart!) Hur som helst går jag och Rebecka och pratar svenska vid ett tillfälle och två killar går förbi och vänder sig väldigt hastigt om för att mer eller mindre stirra på oss, sen inge mer med det dom gick vidare. Vi gick ut ur bokhandeln, tjejerna köpte glass och sen gick vi tillbaka in. Nu står killarna som gick förbi oss i bokhandeln utanför och röker med några andra killar. Vi sitter inne en stund men Rebecka vill ut och ta sig en puff, hon tycker vi ska följa men om hon nu ska ta en pinne får hon göra det själv, de var kallt ute! Hojtade att hon skulle ragga upp nån snygg kille åt oss medan hon var där ute. Och vad tror ni händer? En av killarna går fram till henne och ber om eld, wtf, dom hade eld för 10 minuter sen själva! Dom pratar en stund och hon pekar in på oss, antagligen måste vi gå ut då! Killen går tillbaka till sina vänner när vi kommer ut men det tar inte länge förrän han och en kompis är tillbaka och pratar med oss. Kan tillägga att hela historien slutar med utbytta nummer, woho! Ganska rolig historia och kan säga att det var ännu roliga i verkligheten!



Ska lägga in gårdagens köp nu också. Min tunika och min tröja. glömde fota bikinitrosorna, men ni vet hur ett par svarta bikinitrosor från H&M ser ut så var nog inte så viktigt ändå va?

"Good night!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0