Testing, testing!

Dagen började ganska bra, känner mig helt stolt över att jag verkar göra det här riktigt bra! Ungarna var faktiskt vakna redan när jag kom ner den här gången, så det blev inte så mycket stress. Pojken skulle till tandis så de var ju en helt annan historia, var lite testing, testing med han imorse men hade min värdmamma som backade upp mig. Fick in flickorna i bilen och körde iväg dom till skolan, end of that story.

Det har varit sjukt fint väder idag, varmt och soligt med en lagom sval bris. Jag tog tillfället i akt och bredde ut en filt på altanen och steeekte! Låg där ute och läste, vände på mig, drack saft, vände på mig och vände på mig igen i ungefär två timmar, skönt ska ni veta att de var! Sen var det tillbaka i arbete och hämta från skolan. (GUD jag äter ahlgrens bilar, jag dör vilken fröjd!) Hur som helst så for 8 åringen iväg till en kompis, pojken for iväg till en kompis och 7 åringen tog med sig en kompis hem till oss. Vi kommer hem och ska öppna dörren, klickar in koden (dom har kod inte nyckel) och till min fasa så går den inte upp. Jag hör låset öppna sig men dörren är stängd för all evighet verkar det som. Vi provar källardörren men helt stängt där med. Gjorde absolut inget annorlunda.. vänta, detta känns bekant.. jag låste ju ut mig med pojken i Pittsburgh sådär andra dagen eller nå, HA! Hur som helst fick det bli en trip till grannen för att låna telefonen eftersom min nya mobil har fått för sig att bara fungera för SOS samtal, likt att nya tekniska saker som jag kommer i kontakt med bestämmer sig för strejk. Fick tag på min värdpappa som gav ett värdefullt tips, "dra dörren mot dig så den är helt stängd, prova slå in koden sen igen." Kändes ju himla självklart när han sa det och självklart funkade det.

Ungarna lekte på sina håll så jag fick lugna gatan. När pojken kommer hem blir det dock lite värre, han hade visst fotbollsträning som alla hade glömt bort så det blev snabba ryck att köra han dit. När jag kom hem blev det att fixa middag åt dom små trollen, har hittat en ny älskling i matens värd - Rice Pilaf, gott! Men nu börjar testing testing igen. 8 åringen kör på sten strejk, hon vill inte äta maten och hon vill inte ha nå annat heller. Så efter många om och men och olika försök så fick hon bli utan mat tills vidare. Så precis som väntat så testar dom mig hårt nu i början, men det känns som att jag vet hur jag ska hantera det och värdföräldrarna verkar vara nöjda.

Imorn är det helg och pojken har en fotbolls match. Vill jätte gärna se den men den är kl 9 på morgonen, känns tufft. Men han var så söt i bilen när jag körde han till träningen, berätta att det är en viktig match och att dom möter ett bra lag, plus att han är faktiskt riktigt duktig så hade ju varit sjukt kul att se! Men är stendöd, så om jag ska ens ha en chans att ta mig upp imorn bör jag sova, eller nå liknande - Gonatt!

"AHLGRENS BILAR!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0