Vilken vecka

Imorgon är det äntligen tillbaka till vanligheten så att säga. Har varit en galen vecka med många undantag. Läkarbesök, skolaktiviteter, tandläkarbesök, "sjukdomar" you name it! Men imorn ska vi väl i alla fall ha en lagomt normal dag? Kommer få jobba lite sent kanske för pappan är på golf resa så modern kan behöva lite extra hjälp, men ingen fara! Helgen får vi se vad som händer. Möjligt att jag förljer med dom ner till Plymouth när dom ska besöka mammans syster, kan ju bli ganska nice. Fatta som att det skulle vara stränder i närheten, så lite tid där kan man ju unna sig. Kommer nog bli kul också, tycker verkligen om familjen och umgås gärna en helg med dom, helt klart. Mer eller mindre en andra familj, känns skönt ska ni veta!

Denna dag har varit händelserik. Legat ute och solat men pallade bara dryga timmen, jag höll på att flyta bort! Sen var det hämta pojken för tandläkaren och efter det hämta flickorna. Eftermiddan flöt på helt okej och när mamman kom hem tog jag mig friheten att spela lite fotboll med ungarna och grannungarna, kul! Jag fick dock vara målvakt, inte min starka sida men gjorde en hyffsat bra insats i alla fall! Sen blev det thaimat och en relativt lugn kväll, jag känner lugnet! Okej, dålig humor på gång, haft lite halvtaskigt med sömn dom senaste dagarna så är stor risk för det just nu, HE! Tidigare köre jag även igång vattenslangen för tjejerna som kutade runt i bikini och vi skapade väl mer eller mindre en pool i gräset, ooops! Men det var roligt, förutom när en av flickorna bestämde sig för att spruta vatten på mig..



Men måste ju säga vad flickorna sa idag, gud vad glad man blir! Är ganska förvånad dock för var riktigt hård mot en av dom idag, jösses. Men vi skulle och hämta pojken från en kompis och när dom hoppar in i bilen säger som "du är den näst bästa au pairen vi haft! Chedza hade vi ju hela 2 år så hon är bästa!" Så fråga jag om jag stannar två år då, kommer jag vara lika bra? Då säger dom, "Eller vänta, både du och Chedza är nummer ett, ni är dom bästa au pairerna vi haft!" Blir man inte lite rörd då? Sen fick jag veta att visst grannflickan sagt att jag är "super cool" också, var bombis på att hon tyckte jag var konstig eller nå, ha! Men det var roligt att höra, blev mycket glad!

Sen har jag en till historia. I lördags låg jag ute på altanen och solade, självklart i bikini. Tydligen var det väldigt intressant så grannpojken hade gått och tagit kort på mig!!! Jag höll på att skratta ihjäl mig, han är 9 år.. Han hade dessutom använt sin mammas mobil för han har ingen själv. Jag dör vad roligt!! Familjen hade varit ut med dom på kvällen samma dag och ungarna hade berättat, dom hade ju tänkt "OH MY GOD!!!" men dom hade skrattat ganska hårt dom med. Jag bryr mig inte så mycket, ganska kul, men ändå bra att det inte var hans mobil, undrar ju starkt var den bilden kunde ha hamnat då!?

Nu ska jag lägga mig ner och läsa. Har tagit mig an The Last Song, även en film nu med Miley Cyrus. Ska läsa boken och sen tar jag mig an filmen. Än så länge är boken riktigt bra, vill bara sluka den! Den är även på engelska och speciellt nu märker jag att min engelska är så mycket bättra, känns som att läsa en svensk bok.

Hur som helst, ska försöka med det nu. Sen älskar jag min familj där hemma i nu så varma Luleå. Tack för att ni låter mig göra de här! (eller mor och far, ni klagar i alla fall inte om ni nu inte samtycker) Sen är jag så glad att jag hamnat med dessa människor, lever verkligen The American Dream!

"It's soooo hot!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0