Iskallt!

Det var så nära nollgradigt imorse så det var nog också det. Så fruktansvärt kallt att man höll på att dö och enligt biltermometern var det 34 farenheit, och det är nog nära för mig att säga att det är nollgradigt, burr! Var hemma med vård av sjukt barn idag också. Inte så himla spännande, lät henne se på TV och det var ungefär det roliga hon hade. En helt okej måndag om jag får säga det själv.

Helgen däremot mina vänner, ojoj! Så fort jag var klar på fredag kväll tog jag ju tåget in till Boston och till Borg. Gjorde oss iordning och drog oss sedan iväg mot hotellet där festen skulle vara. Hade lite problem att ta oss så det blev en 5 dollars taxi, snacka om att ha platsen mitt framför näsan och ändå inte hitta. Hur som helst, vi kom det och det var så sjukt mycket folk så jag vet inte vad. Men på något sätt tog vi oss längst fram i kön och då var jag så jävla pissnödig att jag nästan grät. Frågade vakterna (den kvinliga vakten verkligen led med mig) om dom kunde helt seriöst gå med mig in och ta med mig ut sen igen, men det gick ju inte för surchefen deras sa nej. Så där var vi, så jävla nära, men det var panik, så vi gick. Men så kom vi ju på, att det är ju fan ett hotell, måste ju finnas en toa i lobbyn för allmänheten eller gästerna. Så vi travade in andra vägen där vi även träffade på Jonas, mycket trevligt. Sen visade det sig att toan var som innan för festen.. men de verkade inte vara någon som kolla så vi gick bara in.. DEN NI! Alltså köade vi i gud vet vad, en timma (?) helt i onödan när grindarna bara stog helt öppna andra vägen. Hade i alla fall en grymt kul kväll och vi tog oss i säng klockan 3, prefekt!





Lördag blev det tidig uppstigning vilket inte gillades från min sida, men vad gör man? Tog oss in till Boston där jag sa hejdå till Borg i tunnelbanan när hon skulle till skola. Nu ska ni få höra det grisigaste.. när vi står där går en gubbe förbi längs spåret, inte så mycket med det. Så går han bakom en mur och så låter det som att han typ häller vatten på marken.. bara det att det inte var vatten. Borg kollar runt hörnet och försöker verkligen förstå vad fan det var. Så ser vi hur han vänder sig ut mot spåret och världens jävla fontän med kräk far i värsta bågen!!! Det var helt sjukt, aldrig sett nå liknande! Detta lyckas han ju göra då fyra gånger i rad, yuck! (Kul att jag ger värsta detaljerna.. vill ni veta färgen också?! Ne, nu lägger jag av, men äckligt var det!) När vi skådat detta lämnar jag Borg i tunnelbande systemet åt sitt öde och går till Starbucks för frulle, klockan är ju trotsallt bara 8:30 en lördag morgon. Sitter där en timme tills affärerna öppna, tar mig till H&M för att köpa vantar, så jävla kallt. Sen bär det av mot tåget, men inte hem, utan till Salem. Nämligen där det var den där galna häxgrejset mellan sent 1600-tal och tidigt 1700-tal. Planen var att åka själv men blev att några vänner dök upp i alla fall. Hannah och Linda kom en sväng och skulle gå på en tur, jag hann inte köpa biljett men haka på ändå, oops, den va gratis! Sen kom Irgealem och gjorde mig sällskap, ny tjej som ökat vår au pair grupp här i Reading till inte bara en svensk (jag) utan till två, underbart! Gick på häxmuseum och kollade på fängelsehålorna där dom höll alla anklagade fångna. Vi kikade på gravar och hade allmänt trevligt.


Strumpbyxor och vantar, check!


par nummer 22


Myssockar, även i svart och grå





Efter allt detta och hundra olika omplaneringar så skulle Christin och Gladys hämta upp mig i Salem. Jag är fortfarande less för att jag inte fick duscha.. Hur som helst så åkte jag en hållplats med tåget så dom inte skulle behöva gorma i trängseln in till Salem. Väl i bilen tar jag väskan till kudde och sover hela vägen upp till New Hampshire tills jag hör Gladys säga, "oh my god, what is this, where are we?! We're gonna get killed tonight!!" Eftersom mina söta vänner tror att jag sover sätter jag mig upp jävligt sakta och smyger mig fram och greppar Gladys arm.. jag höll på att dö! Gldys hoppa till men Christin skrek rakt ut och hoppa typ två meter, herre jävlar vad kul! Vi tog oss fram till huset (verkligen mitt ute i ingenstans) Hör massa hundar skälla och yla, typ asläskigt. Huset vi ska in i är ett sunkigt timrat hus som man verkligen undra om det var folk i.. musikpå högsta volym så troligen, men ändå. Öppnar dörren och så var festen igång igen. Hade himlarns trevligt och träffade massor med nya trevliga människor. Och tydligen så ska jag bete mig som en amerikan nu.. say what?! Jag vet inte, tycker jag alltid varit mig själv här, but who knows, man blir väl som man umgås? Denna kväll blev det sängen så tidigt som (eller sent) klockan 5. Vaknar efter en timme kanske och hör hundar yla som galningar, så sjukt läskigt, men jävligt irriterande, jag sov ju! Klarade av att somna om en stund i alla fall och sen var det dags att vakna där vid 8 tiden igen. När vi går ut och får se allt i solljus så visar det sig vara en fet inhägnad som är större än huset med x antal Husky hundar, inte undra på att det lät som fan utifrån. Men dom var väldigt söta, lite högljdda bara. Visade sig att det även fanns några får. Sen måste jag ju också säga att när vi kom in i huset såg det helt ärligt ut som där dom sju små dvärgarna bor.. och då menar jag INNAN snövit kom dit. Det var disk travat på diskbänken, och det var även en tvättlina hängandes i köket med sockar på. Vet inte om det var lite äckligt eller mest charmigt, men hur som helst, det var kul, skrattade en god stund åt det!







Sen var väl det där min helg, söndag bestod av mycket sova och middag med familjen. Sen gick jag även ut med ungarna på trick or treat, säger bara hjälp vad mycket godis, vilket vansinne. Men dom hade då himla kul medan dom gick och knacka dörr. Så hur ska jag betygsätta en Amerikansk Halloween då? Jag tror det blir 4,5 getingar av 5.. jag fick inte nån skräckfilma denna Halloween. Utan en riktig skräckis så är det något som saknas, men kanske man kan fixa till nästa helg eller så.. nån som vill krypa under lakanen och bakom kuddar med mig till helgen? (lät ju himla trevligt tyckte jag! HA!)



"I think there is an angel and a dick in our bed.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0