NYC-Baltimore-DC-Philly

Vilken helg mina vänner. Jag trodde aldrig att det skulle funka med så lite tid, men på något sätt lyckades dom ta sig runt till alla ställen på bara tre dagar. Vi började klockan sju på fredag morgon att brumma mot NYC. Där blev det lite Black Friday shopping, nog för att jag dom vanligt inte köpte nå på rea när det är rea. Fick mig i alla fall två mysiga stickade polokoftor och en himlarns snygg svart klänning. Efter det fick vi kika in en sväng på Madame Tousso, vaxmuseumet. Sjukt läskigt hur man kan få dockor att se så äkta ut. Man bara väntade på att dom skulle börja röra på sig när man stod där och fotade. Men nu har man i alla fall träffat Obama, Robert Pattison och många mer. Sen ska ju dessa dockor vara i naturlig storlek och allt.. kan säga er att hela jävla Hollywood är ju anorektisk, förbannat vad smala dom är! Efter detta for vi till hotellet där vi beställde mat till rummet och sen var det mer eller mindre sängen som gällde.

Lördag byter vi buss och även guider. Tar oss iväg halv nio vilket är förbannat sent tycker vi och det blir en jävla rush att hinna till Baltimore där vi kollade på en båt, eller ett skepp, från något krig, mins inte nu. Sen blev det snabba ryck till DC där vi skippade deras planer på något flygmuseum, tog några snabba bilder och sen gick vi ut och fotade The Capital istället. Sen blev det lite för sent så det blev inget vita huset idag så dom tog Jefferson monument och sen Lincoln monument i mörket, blev riktigt läcka bilder faktiskt. Efter det åkte vi och åt en nationell buffe, var så sjukt mycket mat och så sjukt gott så man höll på att spricka när vi gick därifrån. Dom hade så god sushi och man fick äta hur mycket man ville för bara 14 dollar, jag var i himelriket! Efter detta blev det att åka till hotellet. Vi hade ju blivit lite friendly med våra nya guider så det blev lite kul på hotellrummet innan sängdags. Var himlarns trevligt men vi avbröt innan tolvslaget för att orka morgondagen. Så där var det gonatt.

Söndag blir det sen uppstigning igen och nu ska ni få höra att självklart var det folk som inte kunde respektera tiden dom satt (halv nio igen som ändå var för sent) utan dom kom lallandes in på bussen en halvtimme försent. Vi tuffade i alla fall iväg mot Vita huset och fick oss några fina bilder. Sen tror vi att herr Obama var påväg ut eller kanske påväg in för efter ett tag stod det fem svarta bilar på rad utanför huset som gjorde sig redo för någon i alla fall. Fick tyvärr ingen skymt av någon viktig för tiden var slut och vi var tvugna att gå tillbaka till bussen. Då blev det att åka på en liten färja för vi skulle få se Pentagon men det missade vi för dom sa aldrig till oss när vi åkte förbi, kul va? Nåväl, var ganska trevligt och vädret var fint. Sen blev det buss igen och färd mot lunchstället, blev kina/japan buffe igen, men vem gnäller om man får äta hur mycket sushi man vill för typ 100 spänn? Efter detta blev det raka spåret till Philly för att kika på Libertybell, tyvärr på grund av alla förseningar så hade vi endast en halvtimme i Philly så vi hann inte ta oss en titt på Independence Hall vilket jag gärna hade gjort.

Där var vår helg över och så blev det att åka hem till Boston igen. Kom mig hem strax innan tolv om jag inte missminner mig och sängen var prio ett. Helgen var riktigt kul i alla fall, även om vi inte hade all tid i världen. Vi har redan börjat planera att kanske ta oss till NYC till helgen igen, måste bara se över min ekonomi, för den kan nog bli lite tight om jag ska hinna med det också innan jag åker till CA, är ju bara två veckor kvar innan det planet lyfter nu också! Ska bli himla spännande. Tänkte lägga upp bilder men min kamera bestämde ju sig för att dö så den ligger på laddning nu innan jag kan ladda upp bilderna. Får göra det senare när jag slutat jobba. Tänkte lägga mig ner en halvtimme sådär nu så jag blir lite kry. Vi hörs senare!

"Pups!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0