Vilken jävla natt

Förbannat, jag trodde att nu blir det en total sömnlös natt. Stängde av datorn och var i säng vid nio igår, såg lite på TV och sen nattade jag väl kanske halv elva. Efter en timme sådär så får brandalarmet för dig att få slut batterier, direkt utanför min dörr. Jag har aldrig hört ett så högt pip förr i hela mitt liv, snacka att jag kommer vakna om en riktigt brand går igång. Hur som helst så måste jag ju ta död på den djäveln annars kommer jag ju aldrig kunna somna. Går ut och öppnar upp den som ser likadan ut som den i köket, men där var det inga batterier alls, tänkte va fan? Men då satt det en bredvid, så öppnar den och tar ut batteriet. Då ska ni veta att ALLA brandlarm i hela huset sätter igång att pipa, hör min värdmamma säga "oh no.." och så ringer telefonen. Då har jag ju tydligen satt igång hela deras brandsystem som är kopplat till brandkåren så det var dom som ringde och fråga om det verkligen brann, OOPS!! Försöker i alla fall lösa problemet med att sätta tillbaka larmet, men inget funkar och vi hade inga nya batterier och klockan var halv tolv så ingenstans att köpa nya. Jag fick i alla fall fly ner i gästrummet, hörde dock ändå när det pep men var bättre än att ha det mitt utanför rummet. Sen på morgonen så berättar min värdmamma att tydligen satt det en till grej nere vid golvet och att det var den som tjöt igår.. men den andra grejen var visst också död så var ju sak samma. Men hade en väldigt intressant natt och känner mig faktiskt riktigt pigg idag, av någon anledning? Jag håller på att tvätta ungarnas kläder och jag har till och med städa mitt rum, dammsugit och dammtorkat, de ni! Nu ska jag ner och fortsätta med tvätten och få i mig nå lunch aktigt.

"Inget bra citat än så länge.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0