College

Jaha, då har man börjat på College då.. jo, jag slänge au pair jobbet i väggen och började plugga istället.. eller så inte. jag är så illa tvungen att göra både och samtidigt. Hur som helst är det en allmän kurs om USA, historia, ekonomi, samhälle mm. Och som vissa vet så när dessa ord kommer upp och språket som hör dem till, ja jag kallar det ett eget språk. Då slår i alla fall min hjärna av, jätte intressant men finns inte en chans i helvete att jag ska kunna sätta det i egna ord eller att jag ens ska komma ihåg det eller förstå vad det innebär. Fick se filmer och lyssna på om "The big depression", tydligen när NY stockmarket chrashade så de sjöng om det. Så frågar läraren om vi föresten vet vad det handlade om.. jag tror jag var den enda som inte sa JA.. pinsamt. Jag har absolut ingen aning om det där, aldrig hört om det förut. Men då kanske det är dags att jag lär mig, eller vad sägs? Nåja, en lektion avklarad, 5 more to go!

Jag blev ju så inspirerad av det här nu så kollade upp lite universitet hemma. Vill ju försöka bli inredningsarkitekt, och den perfekta utbildeningen för det ligger på Chalmers i Göteborg.. med så sådär lägsta intagsbetyg på 20,0.. asså vad är det för monster som finns i denna värld med SÅ höga poäng.. jag tyckte mina var nog höga, fuck! Hur som helst räcker inte mina betyg till så måste ta mig runt systemet på något sätt.. nu hur det ska gå till? Jag har en resvervplan på civilingenjör.. men det blir då inte riktigt rätt utbildning, men får väl kämpa lite hårdare än alla andra och visa att jag helt enkelt var född till att göra detta, utan utbildning!

Nu ska jag få mig nå att äta, börjar jobba om en timme så kan ju vara en plan. Sen fryser jag som en liten gris, helvete vad kallt det blivit!!



"noo...?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0