Det händer mycket i Jennys värld

Jaha, nu har jag lugnat ner mig men hade ju PANIK igår.. ni ska veta att jag har nu varit med om min första bilolycka, och det var MITT fel! Körde pojken till träning och när jag skulle backa ur parkeringen så säger det helt plötsligt DONK och SEN börjar larmet pipa som ska pipa om man kommer för nära något. Nej jag backade inte bara hej vild, utan jag kollade faktiskt men bilen som var baki mig måste ha stått så himla till så jag såg den verkligen inte, och sen var det för sent. Bilen jag kör är mer eller mindre ett monster, typ en buss. Sitter jätte högt upp och har nu då upptäckt att om något är föra nära baken så ser inte jag det över alla säten där bak, snyggt att få veta det på de här sättet. Jag hoppade ju i alla fall ur bilen och hade ju världens panik. Det var pojkens coach och hans bil var ganska kvaddad innan jag mulade till den så det enda som faktiskt hände var att jag smällde vänster baklykta för honom och att kofångaren sprack lite på vår bil. Men sak samma, var mitt fel vilket kommer ge vår försäkring en lite dålig vändning. Jag sa självklart att jag kunde betala vad än det skulle kosta, lånar pengar från mor och far om det skulle behövas, hellre skydlig dom än någon här. Dock sa dom att det var okej, att jag inte behöver betala. Men man känner ju sig ändå SJUKT skyldig, är ju inte kul att betala flera tusen på något som egentligen inte borde ha hänt.

Efter min lilla krasch så skulle jag i alla fall iväg till skolan, var ju lite nipprig att köra men jag tog mig dit levande och sen hem igen. Så slutet gott nästan allting gott på den dagen.

Idag for jag i alla fall till gymmet på morgonen och köre på som vanligt, jobbigt men man känner sig duktig efteråt. När jag kom hem pratade jag lite med syster innan jag lyckades pajja något så det inte funkade att ringa med msn längre. Då tog jag tag i mig själv och for till Burlington mall för jag tänkte hitta mig en jacka. Tyvärr så hade dom ju inte den affären där jag sett denna jacka från internet så det enda jag fick gjort där var att fixa armbandet på min vita klocka som gick sönder i Kanada. Då fick jag ta och åka ändå upp till North shore istället där dom inte heller hade nån jacka, dom hade inga jackor.. MEN jag gjorde ett kap. Hittade en kavaj för några veckor sen som jag gärna ville ha men den var lite dyr, sådär 70 dollar. Så nu när jag kom dit hade dom reat den tre gånger så jag fick den för härliga 30 dollar istället, dryga 200 spänn - JAG BLEV NÖJD! Efter det åkte jag till Target och köpte mig att par pyjamasbyxor, jag fryser nämligen ihjäl i mina boxershorts som nästan var för varma under sommaren. Hittade även en liten godis så att säga som jag trodde skulle vara nå helt annat än det var, men det visade sig vara USAs svar på Daim, det var lite roligt att ramla över sådär.

Så småningom ska Christin komma och hämta upp mig och Paula, blir middag på resturang. Undrar dock bara nu vad tusan jag håller på med.. jag har ju inga pengar?! Ska sno lite från svenska kontot tror jag, för annars kommer det nog inte hålla för min semester i december.. iiih! Kan ha fått mig en, kanske TVÅ resekopisar nu, så ingen fara syster, jag kommer inte resa ensam, hoppas i alla fall inte det. Men vill ingen följa med, eller kan ingen, så måste jag åka själv, för det är då eller aldrig jag kan ta mig dit. Men ska lägga mig ner och känna på lugnet en stund, HEEEELG!!!!

"If u're gonna have a discussion with me u're not comming home with us.."

Kommentarer
Postat av: Linnea

Du glömmer liksom bort att du har fyra femtedelar kvar av ditt liv som du kan besöka dom platserna tillsammans med någon istället?! ;)

2010-10-09 @ 08:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0