IKEA

Äntligen tog mig sig till IKEA, helt fantastiskt! Jag fryser ju ihjäl här uppe på vinden så jag tog mig friheten att köpa mig ett 15 dollars täcke, inte speciellt tjockt men är något jag saknat. Den där sjukhusfilten jag har nu är inte mysig, och absolut inte varm, så ett täcke med lite dun i är nog bättre än inget. Har av någon anledning fått värsta julkänslan, köpte mig doftljus som luktar äpple och kanel, sen blev det en flarra glögg plus en paradisask. Sen vet du mamma, den blåa lådan vi har typ massa kryddor i, som det bör stå annas pepparkakor på, dom hade den på IKEA!! Köpte den dock inte, men det blir en investering till nästa IKEA besök som SKA ske innan jul, måste ju köpa mer glögg! Sen köpte jag lite marabou så klart och bilar, plus mjukttunnbröd och lite löksill. Så vilken underbar dag jag och Paula hade, tack för att du fråga mig om jag vill följa med!

Sen Linnea så kommer jag nog vara tvungen att slänga lite saker, typ mina två linnen jag köpte i Pittsburgh som fasiken inte är så läckra längre, och mina jeans som bara spricker hela tiden så fort man tar i dom, sämst tyg. Men kan ju lugna ner dig då med att jag kommer ändå köpa nytt som är likadant fast annars. Som jag skrev på facebook idag också.. jag har 21 par skor här, vad hände där liksom? Värsta är ju att jag använder dom allihopa! Måste väl dock lägga undan lite sandaler och dylikt nu när det blivit så förbannat kallt ute. Men dags att spara inför CA nu, påriktigt. Så länge jag bara har sådär 700 dollar i mitten av november så ska jag nog överleva.

Nu ska jag lägga mig och göra något annat innan jag ska sova, hade velat se en film men blir så himlarns sent då. Ska försöka hinna med gymmet, tvätta ungarnas kläder, tvätta mina egna sängkläder och hinna ikapp mig själv med lite bilder av mina inköp. Ska försöka med ett nytt sparknep också, ta ut pengarna och lägga dom i en låda nånstans så jag fan inte kan dra mitt kort hur som helst när som helst. Sen måste jag ju berätta vad min lillflicka sa idag, jag dör vad söt. Vi pratade om familjens förra au pairer, åsså säger hon såhär.. "But then we got this girl, and this girl is PERFECT" Jag tror jag DOG! Så nu kommer jag somna gott och aldrig mer bry mig om när dom säger att jag är elak eller nå, för jag är ju ändå perfekt! Men sov så gott sverige och staterna, för det ska jag göra!

"you're not kidding me now, really?!?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0