Vad ska vi göra en dag som denna?

Efter att ha lagt mig relativt tidigt igår så vaknade jag klockan nio imorse. Tog mig upp och åt frulle och nu är klockan bara tolv och sitter här än i min pyjamas..? Men känner mig så sjukt seg bara. Ska försöka ta reda på var min värdpappa är så jag kan få veckans check åsså tar jag nog en liten prommis, kan vara skönt, är himla fint väder ute.

Igår var jag i alla fall i Boston med Hannah. Vi tog oss till Harvard och kikade på skolan, som jag än inte hade gjort. Som min pojke sa att det bara är en gammal byggnad som är en skola, men det är speciellt när man är turist. Var en himlarns fin dag så det gjorde ju bara upplevelsen bättre. Innan detta tog vi oss in på TJmax, var tvungen hitta en jacka snabbt och billigt. Hittade mig en snygg brun skinjacka, kanske inte superbillig men relativt. TJmax är en affär där dom tar in märkeskläder och säljer billigt, så jag hittade mig en jacka från Miss sixty för 50 dollar, cirka 350 kronor, skulle ha kostat det dubbla och gud vet vad den hade kostat i Sverige, så lite kap var det ju. Sen hittade jag äntligen ett par sånnhär nördbriller som passade som en smäck. Dessa fann jag på Urban Outfitters för 10 dollar, nöjd. Vi hittade även ett väldigt mysigt cafe som påminde om Roasters, riktigt fika i form av muffins och kakor. Det finns nämligen väldigt få fik här, om det ens finns några riktiga fik alls. Var i alla fall himla mysigt och en riktigt lyckad dag. Tack för den Hannah!






Kavajen jag köpte i fredags


samt pyjamasbyxorna


Utanför Harvard


FIKA!!!

Sen var det dags att ta sig hem. Väl nere i tunnelbanan vill inte riktigt tåget sammarbeta så jag missade ju mitt tåg hem. Så jag kom på den lysande iden att åka buss istället, höll tummarna att det ens fanns en buss som gick då. Åkte dit men var då lite panik för jag hade inga pengar på mitt Charliecard, hittade en bank men helvete kunde inte ta ut mindre än 20 dollar och jag kanske hade 10-15 dollar på kortet. Detta lämnade mig ju utan pengar så jag fick bli tiggare eftersom inte mitt kort fungerade i betalmaskinerna på tbanan. Frågade två killar som såg snälla ut och sen sjönk jag så lågt och frågade kvinnan som jobbade på tunnelbanan. Fick dock hjälp istället med mitt kort och av någon magisk anledning fungerade mitt kort tillslut så jag fick mig en biljett hem, HURRA!!!

Sen hände ju dock något hemskt igår, snacka om att allt bara kommer på posten här. Stackars Tommy, en av mina flickors katt blev påkörd av en bil igår, som dessutom bara drog, stannade inte för att kolla vad som hände, skitstövel! Lilla Tommy skadade benen och ryggen och blev körd till sjukhuset. Efter ett tag efter att dom kommit hem igen fick vi samtalet att vår lilla katt inte klarat sig. Tommy var bara social när han själv ville men han var min lilla vän när jag var ensam hemma om dagarna. Så Tommy, ha det så bra i katthimlen nu.


RIP Tommy

Sitter och kollar på filmen Holes. Kommer ihåg där nångång i mellansatadiet att vi såg den på antingen engelska lektionen eller svenska lektionen. Är faktiskt en riktigt bra film så för er som aldrig hört om den kan ju se den. Nu ska jag ta på mig annat än pyjamas och göra nå vettigt av denna dag.

"Shit.. this sucks!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0