Då tar vi helgen

Äntligen har jag tagit mig igenom alla bilder så då tar vi det väntade blogginlägget från helgens bravader på andra sidan gränsen. Som sagt så åkte jag ju till Kanada på en liten tvådagars. Hade en suverän bussresa upp och allt gick smidigt och lätt över gränsen. Vi anlände till våra rum där runt elva tiden, dags för PARTY!! Nej, jag har inte gjort något fel, åldergräns 19 där uppe vettni! Så vi rullade iväg med en taxi upp till inneklubben som var AWESOME. Sjukt bra musik, massor med folk, framförallt KILLAR. Vi tog oss alla en redig dos av diverse shottar och så körde vi hela natten, i alla fall till klockan tre när det stängde. En suvärn start på helgen om jag får säga det själv.



Sen var det lördag morgon och dags för frulle innan vi skulle ta oss till båten för att kika på fallen. Nog för att vi bodde så vi hade fallen precis utanför fönstret mer eller mindre, så hade ju redan sett det. Men nu skulle det upplevas påriktigt! Tog oss på båten och som vanligt slutade det med att jag hade miljarder bilder. Men det var super coolt och att höra hur vattnet föll och sedan träffade vattenytan var maffigt, det var MYCKET vatten. Vi fick även ta oss bakom fallet, dock inte så spännande för det enda man såg var en lång tunnel och att det föll ner vatten, så fick inte direkt vara bakom fallen, mer under dem, eller vad man nu ska kalla det? Tydligen om man hade varit på Amerikanska sidan så hade man verkligen fått gå BAKOM fallen, men var en bättre vy från Kanada sidan så vem bryr sig?




Köpte en liten sak att hänga på mitt Thomas sabo armband

Sen blev klockan fritid och vi drog oss genom shoppar och kollade in stan. Det såg lite ut som en miniatyr av Las Vegas och samtidigt hade dom tryckt in Lisseberg där nånstans, helt klart en Party stad! Men det var riktigt fint och med ömma fötter började vi röra oss mot ett system bolag, som förövigt såg ut som ett system hemma i sverige. Så nu har jag också fått gå på systemet och köpa alkohol, dessutom utan att visa leg, det ni! När det var klappat och klart så tog vi en taxi hem, mina fötter var inte i form om man säger så. Väl på hotellet blev det bikini och raka spåret ner till bubbelpoolen, skönt! Plaskade ett tag innan vi tog oss till rummen igen där vi dushade jag och bland annat klippte Hannahs hår och Malins hår. Nej är inte frisör, men blev visst tydligen riktigt bra i alla fall, så någon typ av talang måste jag ju ha? När jag blivit av med allt hår som fastnat i mina kläder så byttes det om om bar av till middag som ägde rum på Hard Rock Cafe, sjukt god mat! Hände dock en liten olycka vilket slutade med att jag fick tomatsås över halva mig ungefär, såg ut som jag varit med i en riktigt blodfight. Ingen skada skedd dock, tvättat kläderna nu och fick nästan bort alla spår av tomat. Efter middan blev det att kika på fallen i mörkret, riktigt mysigt när dom var upplysta i olika färger. Men nog med mysigheter och mer trevligheter nu, tog oss till hotellet och började köra för utgången. Blev ölspel och många fler kort innan alla var riktigt goa och glada och redo för krogen. Tänkte prova ett annat ställe men var inte värt med den kön så vi tog oss till samma som gårdagen, PARTY! Blev minst lika bra som kvällen innan jag när det var över tog vi oss hem och i säng för att möta den nio timmar långa bussresan hem på söndagen.




Sverige hade kommit på posten när man kom hem! :D

Det var helgen i extremt korta drag och vill ni kika på bilder så kan ni kolla in Facebook. Går dock inte om ni inte är vän med mig, så vill ni se bilder får ni lösa det på egen väg! Ska försöka tagga lite nu så jag orkar ta hand om ungarnas tvätt, som jag egentligen inte vill.. kanske sparar det till imorn istället och sover nu!

"wihuuuu!!!!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0