First day of school

Ja då var första dagen av skola avklarad, för ungarna alltså. Vaknade upp cp tidigt halc sju, men kände mig full med energi.. dock för att jag la mig typ halv 10 igår och för att jag visste att en nap inte var många timmar bort. Vi for hela familjen och lämpade av ungarna så dom hittade rätt lärare, här byter man visst klass och lärare varje år, vet inte om det är bra eller dåligt riktigt? Vet bara att vi tyckte det SÖG att vi slogs ihop i fjärde klass och sen att vi splittrades till tre klasser igen i sexan. Men är man van vid det från första klass så kanske man inte bryr sig. Sen åkte jag och mamman för att handla lite smått och gott för att sedan åka hem och ta min nap! Blev en ljuvlig timme och sen bara slöa tills ungarna skulle plockas upp halv ett, en helt vanlig onsdag alltså. Dom for iväg på playdates och hade över en playdate, så allt är tillbaka till det normala nu, lite rutin för en gångs skull.

Så nu sitter jag här igen och funderar på att skriva på min skoluppgift som jag gjort nu typ varje kväll men aldrig gjort. Men nu är klockan nästan åtta så jag måste ta tag i det här nu, på fredag är det bara en vecka kvar och jag måste ha det klart innan, orkar inte sitta med det efter. Så nu kör vi!

Sen har jag även lärt mig att kindergarden och dagis visst inte var samma sak, utan preeschool är visst samma sak som dagis och att kindergarden är med större barn från typ sex år. Förvirrande det där? Bra att jag skrev day care center och inte kindergarden i mina papper till det här, hade ju visst blivit lite fel då. Men nu till pluggandet!

"First day of freedom!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0