Halvtaskig dag

Fick iväg ungarna till skolan och for på gymmet, allt bra hitills. Efterskolan blev det playdates och gud vet vad. Helt okej! Sen kommer smällen.. snacka om att prata med en vägg. Men sak samma, suck it up och gå vidare. På en timme sådär kommer Christin och hämtar upp mig, ska be henne köra till starbucks innan vi tar AC Moore, jag behöver en latte!

Igår i alla fall, saken jag vill berätta om. Gjorde mack n cheese åt ungarna, vilket dom borde ha gillat men av någon anledning stortjöt och sa att det smakade skit. Det är liksom koka makaronen och dra ner pulver och mjölk, inte så lätt att misslyckas men tydligen smakade det inte bra. Själv stod jag och gjorde svenska pannkakor, eller plättar som jag kallar det uppe ni norr. Kändes helt fantastiskt när man vände på första plättan och ser dom ljusbruna fläckarna av perfektion, mums säger jag då bara! Gjorde bara sex stycken, tänkte jag äter några nu och sen kan jag göra rullar med kyckling eller nå av de som blir över. Bara det att så gick det ju inte riktigt till. Eftersom ungarna inte ville ha sin mat så fick dom helt plötsligt för sig att smaka min egen lagade, som dom ALDRIG smakar annars. Men var väl "pannkaka" som fick dom att hoppa. Stortjejen tog sig en smakbit i alla fall och det slutade med att hon åt tre stycken, höll på att bli en fjärde för henne men där sa jag stop, jag måste ju få mig lite mat också! Men det var i alla fall himla gott och vi åt på svenskt vis med jordgubbs sylt, och en gnutta grädde.. mycket grädde för hennes del. Men det var helt fantastiskt underbart mumsigt! Hon har även satt mig på kökstjänst nu varje helg så hon ska få plättar till frukost.. vilken unge asså! HA!

Nu ska jag ner och försöka hitta nå mataktigt, inte så sugen men måste äta nå, annars blir jag knäpp. Så ha de bra mina kära vänner och tack så mycket för att min värdfamilj är helt fantastisk och gör mig stark även när det går lite åt fanders!

"You don't have the authority to make me do anything!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0