Bisam och män i mitt fönster

Vaknade äckligt tidigt imorse för att köra mor till jobbet. När vi kommer dit kollar morsan under en bil och frågar vad tusan är det under bilden? Jag trodde det var en liten kotte först, igelkott alltså. Men hon gick ut och kollade och säger att hon vet inte vad det är men nån kotte är det då inte. Jag gick ut och kollade också och svansen sa allt, det var en bisam råtta. Fy fan vilket äckligt djur! Eller det enda som va äckligt var svansen, helt naken och hård såg den ut, vilken den troligtvis också var. Annars såg den ut lite som en bäver i ansiktet. Morgonens happening!

Sen nyss låg jag i soffan och kollade lite TV efter jag ätit lunch. Går ut i köket och ser i ögonvrån att någon står, inte bara utanför, utan I köksfönstret. Ni som bor eller vet hur det ser ut på kallkällan vet att det är inte så lätt att stå i nått fönster här, även fast man bor på nedrevåningen. Han stod alltså på en stege. Detta låter ju jätte hemskt nu, värsta fönstertittaren. Men bokstavligt talat så var det just det han var. Han kollade på fönstrerna för dom ska tydligen bytas. Har något svagt minne på det. Stod en tjej nere på gatan och antecknade på ett papper. Så antingen är det byte av fönster eller ett väldigt fräckt planerat inbrott dom sysslade med. Sen säger jag ju bara tacka att man inte var naken! Vet inte hur mycket man ser utifrån när persiennerna är nere, men ändå, hade ju kunat hållt på med vad som helst där inne. Och med tanke på att jag hörde dom så hade som säkert kunnat höra mig.. akward!

Men nu ska jag ta min väska och åka till syster. Ska bli att göra henne sällskap åsså blir det tacos mys till middag och sen lika fort bränna bort det på Helex, wihuu!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0