Ruggtorsdag

Jag sitter och skriver torsdag överallt men jag är ändå inte säker på om det är torsdag eller onsdag idag? Men ganska säker på att det är torsdag, eller jag är säker. Hur som helst, min dag i tisdags blev ännu bättre, Stina som jag lärde känna i Pittsburgh kom in på fejjan där vi uttalade oss lite om sthlm så det sa hips vips så bokade vi oss flygbiljetter för 6-9 maj, helt jäkla underbart säger jag då bara! Sen blev det så lysande också att vi får bo gratis, kan det bli bättre än såhär? Så ska bli sjukt kul att träffa henne igen, den korta tid vi hade i Pittsburgh var awesome och hoppas på en kanon helg nu i Sthlm, ljuvligt!

Igår blev det fett tidig uppstigning. Körde pappa till jobbet och sen bar det av mot farmor. Var jätte äckligt väder med blötsnö, riktigt ruggigt på vägarna. Satt där i bilen och tänkte att hade detta varit i USA hade hela världen stannat i en av deras tyvärr mer berömda snödagar under mitt år. Men kom ut på E4an där en jävla dåre kör om mig och skvätter upp slask på vindrutan så jag såg inget i flera sekunder, hade lätt kunnat köra åt helvete. Men överlevde gjorde jag. Jag och farmor for till Kalix för hennes läkar grej och sen handlade vi lite och även hälsade på henne syster i Töre. Go gulle hundarna dom har, fy fasen va söta. Tog nå kort men han va inte så pigg på att kolla på mig. Men han la sig vid mina fötter och ville bli kliad, så när jag slutade la han huvuet mot mitt ben och var bara föör go! Åh, vill ha en vovve! Sen blev det nap hos farmor som vanligt, var helt död efter den tidiga morgonen. På det blev det köttsoppa och sen hem för basket. Denna gång var ju träningen överkomlig, dog inte lika mycket. Sen blev det mys så nog är man glad idag med.



Sitter nu här och bara tar det lugnt, ruggit väder ute så inte sugen på att göra någon större kraftansträgning. Ska göra mig lite lunch snart och fortsätta städa ur mitt gamla rum. Slutar ju bara nu med att alla kartonger hamnar här inne och inte att sakerna hamnar där dom bör hamna. Men får försöka stuva undan skiten, gah, har så mycket skit! Nåja, den rensningen kommer en annan dag, hehe. Nu ska ja lägga ner, ha de bäst!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0