Nolla

Vem kunde tro att skolan skulle bli så kul, än så länge i alla fall? Första dagen blev väldig städad. Var på förfesten innan en del drog vidare på STUK och sen åkte jag hem. Väldigt skönt, var så fruktansvärt trött så det var lika, plus att vi hade start 8:15 dagen efter. Men igår ni, då råkade man ju hamna på STUK fast man inte skulle, oops! Men såhär var det, när vi varit på sista grejen för skoldagen så tänkte vi åka hem, men våra phösare bönade så pass att vi tänkte vi kan ju gå på förfesten. Så jag och Suss tog oss till ICA för lite mat och sen blev det som sagt förfest som övergick i en spontan nykter utgång. Men jag må säga att fy fan det var en av mina bättre kvällar! Suss hade glömt sin nollebricka och fick för kvällen ha en sopkorg med texten "Suss, skänk mig en slant" på runt halsen. Det var en sånhär som man trampar på en pedal så flippar locket upp. Jag satte ett litet vad, jag sa att om hon gick fram till 10 pers på STUK och sa "Vill ni se mitt partytrick? Skänk mig en slant" och flippa locket samtidigt så skulle jag bjuda henne på STUK imorn, alltså idag. Efter 10 minuter var hon redan klar med vadet.. slutade med att hon fick närmare 200 spänn i den där jäkla tunnan. Men ah, då bjuder hon mig istället! Sjukt kul kväll!




Pedro


Andy



Sen har jag fått så roliga komentarer på min dialekt så det finns inte. Stod och sa att jag inte skulle plugga vidar i
Lule utan tänkte ta mig till stockholm. Då säger phösaren min, "men varför vill du flytta TILLBAKA till stockholm för?" Tillbaka? Haha, va? Nej, jag är lulebo. Eller tjejen som fråga om jag bodde här när jag sa att jag tog ledigt från jobbet, "jag hade gissat på stockholm eller skåne" Asså va? Skåne?! Visst, jag kan fatta Stockholm, jag har lätt att glida över lite extra om jag har andra dialekter runt mig, så lite annars än med mina lulevänner snackar jag nog när jag är med klassen nu. Men ska ju säga att dom andra tjejerna från Lule pratar inte heller lulemål, absolut inte. Eller vad är egentligen lulemål, hur låter det? Jag undrar om det är någon som vet? Är sån extrem skillnad tycker jag om man jämför bara med olika stadsdelar, men vad vet jag?

Ikväll blir det i alla fall sittning och temat är "think pink!". Och ja precis, jag äger inget rosa?! Så jag får gå lite mot strömmen och skippa det, för jag hinner int direkt skaffa nå, ska se om jag kan hitta mitt rosabandet band å sätta på tröjan eller så. Ska vila en stund nu så man orkar med kvällens bravader.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0