Topp 1 vidrigaste jag ätit

Surströmming var helt klart topp 1 det vidrigaste jag någonsin satt i min mun. Men nu har jag i alla fall provat och är stolt över mig själv att jag tog mig för en ny smakupplevelse, även om den inte var så underbar som jag hade hoppats på. Men för er då som aldrig ätit surströmming så ska jag skrämma er med att det smakar EXAKT som det luktar, inget skämt. Fast för dom som gillar surströmming säger att det endast smakar salt, för mig, är det en lögn. Som tur var tog Linda med cheesebrugare från donken så helt svälta behövde jag ju inte. Sen blev det mycket gott att dricka till Lindas suveräna vita choklad cheesecake för att sedan styra stegen mot STUK där vi hade det hemskt trevligt. Enda minus var att bartendern var så förbannat seg så jag hade lust att hoppa in och köra själv. Men man undrar ju hur lång tid det tar att hälla upp en drink eller ge en öl egentligen? Men inte för att vara bitter, hade det bra ändå. Efter krogen blev det tacotallrik i en av alla källarlokalerna i skolan, asgott! Och på detta då en taxi hem.



Idag har jag blivit väckt av Linda sådär tre gånger. Först ett sms, sen ett samtal och sen ringde hon helt enkelt på dörren. Tog oss till MAX där hon, Koffe och Niklas käkade. Jag fick mig en lyxshake, ASgo! Sen tog vi oss in till stan å filura lite på Åhlens innan vi gick till nästa matställe, sushibaren, för mitt fyllekäk. Grymt gott med sushi dagen efter, salt och lätt, mums. Självklart hittade jag mig lite på Åhlens också, pennor och en kokbok med asiatisk mat. Såg så himla gott ut och fanns bland annat recept på sushi så självklart blev det ett kap.


Nu sitter jag i soffan som vanligt och funderar på att räkna matte, fått alla böcker av Linda nu nämligen. Fast jag är redigt trött efter två långa nätter så en nap hade inte skadat. Kommer att bli Disneykväll ikväll också, jag och Linda ska köra chips, dip, godis, popcorn, u name it! Kommer bli extremt gooos! Men nu en nap då!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0