Man ska ALDRIG åka sista åket

For med pappan och pojken plus en av hans kompisar till NH tidigt imorse för en dag i backen, underbart! Var ett riktigt fint ställe som ja tyvärr inte kommer ihåg vad det heter. Jag har liftkortet på jackan men är lite invalid nu så orkar inte gå och kolla, gör det imorn istället. Invaldg berättar jag om sen.. I alla fall när vi åkte uppåt hamna vi bakom ett jävla rattfyllo, eller så var han trött, men ja gissar på fyllo. Han for över en fil som nån jävla studsboll och när vi skulle köra om honom åkte han nästan in i oss så min värdpappa var tungen ligga på hornet, galet. Förutom detta var det en grym dag, min snälla värdpappa betalade för allt, kände mig lite sniken, men jag hann i alla fall betala min egna frukost innan han hann komma in och erbjuda sig, så betalade i alla fall för nånting! Var helt klart en lysande dag.. tills sista åket!

Vi åkte upp i liften och pappan sa att det här och ett till, sen är det nog bra. Då säger jag, ne jag tar detta som mitt sista, så åker jag ner i shoppen och ser om ja kan hitta en mössa. Skulle ALDRIG ha sagt det. Jag tänkte ta en svårare bit, en svart/blå backe som jag och pappan åkt på tidigare. Visste ju hur det såg ut så lite järv som jag var körde jag på ganska fort på en gång, dum ide! Jag är fortfarande på den svarta biten och det går riktigt bra, ser att backen som försvinner, att det går brantare nerför, men tänkte att det är nog inte så lång backe det inte.. jo pyttsan. Jag tar och svänger höger för att komma ner på en vänstersväng över kullen. Bara det att nu har jag en sådan fart och denna "lilla" kulle var inte så liten utan fungerade som ett stort jävla hopp. Så eftersom jag var inne i en sväng när jag släppte från mark åker jag i luften i sidled och hinner tänka "det finns inte ens chans i helvete att jag kommer kunna landa på skidorna nu, utan jag kommer slå mig, frågan är bara hur mycket?" ungefär så tänkte man, och mycket riktigt, landar på höger skinka med en jävla duns, känner hur ansiktets förvrids. Sen nästa tanke när jag ligger halv på sida halv på mage. "ah, då glider jag här då, undrar när man ska stanna, för det verkar inte finnas nå jag kan göra just nu?" Gled säkert några bra meter innan det tog stop. Ser mig omkring och INGEN är där! Asså fan, jag måste säga att jag är fett skadad, efter en timme började mitt knä göra ont också så var tvungen sätta upp det i högläge på instrument brädan i bilen, sitter med en kudde under knät nu också. Men fatta coolt det kändes att vurpa sådär jävla illa! Jag vill ju nu veta om det såg lika coolt ut som det kändes, liksom "FAN, DU BARA FLÖÖÖG!!!" Men hade inte ETT enda vittne som kunde intyga detta. Hade två killar framför mig men dom försvann bakom kullen och hörnet innan vurpan blev verklighet. Så nu ligger jag här med vänster ben på en kudde, datorn i knät och smärta i höger skinka så fort jag råkar röra mig lite. Så nu ska jag försöka lista ut hur jag ska kunna sova på vänster sida eftersom höger skinka gör ont, samtidigt som jag ska kunna ha vänster knä i högläge och stilla för det gör ont när knät böjs.. hmmm?! Får nog bli Ipren den intelligenta värktabletten ikväll, dags för han att angripa min smärta.

Annars tyckte jag nästan att jag åkte proffsigt idag. Hade snyggt glid, åkte runt och hoppade på hoppen längs skogen och hade riktigt bra fart. Jag åkte ju för tusan svarta spår, sen när har jag åkt svarta spår? Ah juste, ALDRIG! Så jag är ändå nöjd med min insats idag som skidåkare. Nu ska ja tugga piller och sen sova, är trött som en liten bebis efter denna dag! Gonatt!

"I probably shouldn't say this, but I usually don't fall.." - Detta sa jag till pappan under dagen i liften, ah, skulle hållt käft om den va!?


Kommentarer
Postat av: Linnea

Alltså för fan dö nu inte innan du kommer hem för då slår jag ihjäl dig!!! :) (dö inte efter heller tack)

2011-02-14 @ 06:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0