Man ska inte äta gul snö?

Kom nyss hem från en väldigt trevlig och intressant middag hos Christins värdfamilj. Vi åt en väldigt god kyckling paj som sedan följdes av en väldigt annorlunda efterrätt, nämligen gul snö.. Ne, jag skojar inte. Dom tog bokstavligt talat snö utifrån och sedan hällde dom över varm maple syrup. Tydligen skulle snön bli typ som kola, eller stelna eller nå, men så blev det inte. Men snön blev gul och så åt vi den. Jag har ju alltid fått lära mig att man ska inte äta snö.. och absolut inte gulsnö.. men på något sätt var det ganska gott. Hoppas man inte får mask i magen nu bara, eller var det bara något mamma sa när man var liten så man inte skulle äta den där gula snön? Sen i alla fall spelade vi ett roligt spel. Man skulle vara lag och hitta på varsitt ord på fem bokstäver. Sen skulle lagen gissa vad de andra hade genom att säga fem bokstäviga ord och på så sätt få reda på vilka bokstäver som fanns i ordet genom att laget sa siffror av antal bokstäver som fanns i deras ord utifrån de ord vi gissade. Visade sig att jag och Christin var rena genier och överlistade både värdpappan och farmor som var experter på detta. Sen ägde mitt ord sönder så de andra laget kom inte på det förrän vi mer eller mindre gav dom alla bokstäver. Det magiska ordet var TABLE, så kom ihåg det om ni spelar detta nån gång, ikväll blev det oslagbart så kanske för er med!

Förutom det har man dag varit väldigt bra. Började jobba klockan 9, sen behövde jag inte jobba nå mer efter lunch för morsan behövde inte jobba så hon tog över. Gick upp på mitt rum och pratade lite med familjen sen gick jag ner och låg på en filt framför brasan med ungarna och såg på TV. Väldigt lugn och trevlig dag, insnöade men vi överlevde. Imorn är det skola men den är lite försenad med en timme så det blir lite sovmorgon. Det roliga är att ungarna vet inte om det än så vi får se om dom känner av den där extra timmen imorn eller om det blir samma galna "inte vilja gå upp-är för trött" klagan. Men jag kommer förhoppningsvis vara piggare än vad jag är före 7 på mornarna. Ska packa ihop mig i sängen nu och se ett Bones avsnitt, ha de lysande!


Måste ju hejja på sina hemmalag!


Och träna!! mina ankelvikter och gummiband, nu ska här brännas!

"It can't be it!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0