Pissväder

Det är sådan äckligt väder ute att jag bara vill lägga mig under täcket och aldrig mer gå upp. Det är riktigt mys/film/läsabok/göraingentingväder idag. Var nyss ut och skulle springa en vända, men jag blev så irriterad till slut att det gick inte alls bra. Började med att gå upp på berget som mer ser ut som en sjö just nu. Redan där blev man sjukt less men tog mig ner på cykelvägen iställe. Halvvägs runt märker jag att jag har alldeles för mycket kläder på mig så måste stanna och dra av mig. Just vid detta tillfälle känns det som att jag sitter i en bastu närmare 100 grader. Började springa igen men fy i helvete vad dåligt det gick. Så det fick bli powerwalk resten av vägen. Skulle väl egentligen ha tagit mig närmare 5 km, som alltid, men tror snarare jag hamnade runt tre denna gång. Men sak samma, jag tog mig ut och rörde på mig i alla fall, det är bättre än att sitta på rumpan och tycka synd om mig själv bara för att vädergudarna inte är med mig. Men imorn ska det bli finare, kanske man till och med kan ta sig ut och sola!!? Sen tycker jag fruktansvärt synd om skolklassen som vandrade upp på berget när jag var klar med min runda. Hoppas att dom har rejäla skor (stövlar) på sig. Men mins man själv hur man tog friluftsdagarna så kan jag ju ge fan på att det snarare är 1 av 10 som har stövlar iställe för 9 av 10. Kanske är något man bör skaffa sig, ett par fräsiga stövlar? Får söka mig ett par.

Ikväll blir det i alla fall jobb igen, underbart! Ska försöka få mig lite lunch nå, något lättare. Sen blir det fullt ös medvetslös ikväll. Ingen aning vad som väntar mig, full servering eller buffé. Hoppas nästan på full servering, kul att få prova på det med. Men ha det så kul i finvädret idag så hörs vi!

ps. jag köpte ju skorna igår, eller mor min köpte dom åt mig, TACK! ds.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0