Summer in a coconut tree

Nu börjar det äntligen kännas som lite sommar. Blåser fortfarande kalla vindar men solen lyser och brännar ökar gradvis, fint! Helgen var riktigt bra, mycket mys, mycket kul, mycket hände! Åkte ju till stugan i fredags med moder. Kvällen bjöd på tv och mycket gott. Lördagen blev lite halvt om halvt, Fint på morgonen så man hann sitta i solen en stund, sen plingar glassbilen så vi fick oss lite glass ute på udden. Sen bestämde sig vädret att vara emot oss så det blev mulet, åskmulet. Men ta vara på syret i luften och ut och spring då, bra plan! Gick sådär, mitt knä ville inte riktigt vara med så var tungt på slutet, men tog oss dryga 5 km i alla fall. Tog en kall dusch och kröp ner i soffan med en film, men håll i hatten solen kom fram igen! Så blev att gå ut och steka igen. Riktigt bra dag med konstigt väder. Sen när vi kom hem hann jag knappt komma innanför dörren så stressar Gojjan ihjäl mig, för nu blev det utgång. Och inte nyktert denna gång ska ni veta, fy tusan vilken bra kväll. Nog för att vi för det mesta tappade bort varandra men var annat kul folk ute också så det blev lysande. Båten var planen, men där fick vi inte komma in.. (?) Första gången sen jag kom hem vi blivit nekade, men vad gör man? Hade i alla fall kul på All Star, så det löste sig.





Söndag vaknar jag och mår BRA, inte det minsta bakis. Vet inte riktigt hur detta går ihop, men någon tyckte jag skulle slippa att må dåligt. Vaknade 10 och strax efter 11 var vi på Gültza med bikini på och gofika packat. Började med jag, mor och syster, sen anslöt sig även Gajja. Tror vi låg där i en god tre timmar, så visst fick man sig lite färg. Efter detta tog vi oss in till stan, morsan skulle lämna igen ett par skor och sen gick vi på MAX, gott var det! Sen åkte jag till Martin en sväng och sa hej där och efter det hem för att göra mig lite snyggare för att ta mig till Linda innan det vankades bio. Blev baksmällan 2, så passande även fast jag inte var bakis. Grymt bra film föresten, kan inte bestämma vilken av dom jag gillade bäst.


korre nere vid udden, söt!

Sen igår då, Sveriges nationaldag. Fick ju inte sola för syster hade brännts sig. Men hon kom hem till oss och vi plockade ur hennes grejer ur mitt rum och sen körde vi hem det till henne, inte så spännande dag egentligen. Men ni ska veta sen fick jag mig sushi! Sushi baren hade stängt, men det finns ett sushi ställe vid statiol. Jag måste säga att det var den godaste sushin jag någonsin ätit, helt fantastiskt god! Längtar redan efter nästa omgång. Tog 15 bitar blandning, och till skillnad från sushi baren så var detta en blandning. Sushi jag aldrig sett förr men som smakade helt himmelskt! Sen var det även rejäla bitar, så jag blev proppmätt. Blev att gäsa lite i soffan/sova lite i soffan. Sen tvinga morsan upp mig för en långprommis. Det blev att gå runt sjön, en god dryg timmes prommis. Gick även förbi godishuset och köpte varsin glass (man får det om man vill). Kom hem och myste ner oss i soffan igen och sen var den dagen slut.



Nu idag har jag legat ute på gården och stekt. Blåste som fasen men jag höll ut så nu har man fått sig lite mera färg. Ska ta mig nå att äta, känns som att det behövs. Sen bara ta det lugnt innan jag ska in till stan och hämta mina nya glajjor och sen blir det att träna på Helex med syster. Så hade grymt!



xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0